انتقاد یک نماینده از بسته شدن مرزهای کشور

اجاره: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: آقای رییس جمهور بی برنامگی شما سبب شده مرزهای کشور بسته شود و مرزنشینان در تامین حداقل درآمد خود با مشکل مواجه شوند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، منصور مرادی در تذکری شفاهی به رییس جمهور در انتها جلسه علنی امروز، بیان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با عنایت به معیشت مرزنشینان، تابحال باوجود جانفشانی های مرزنشینان در دوران دفاع مقدس و شعار انتخاباتی شما در خصوص تولید درآمد پایدار برای مرزنشینان باید بگویم نه تنها شعار شما تحقق نیافته است بلکه بی برنامگی شما سبب بسته شدن مرزهای کشور و عدم تامین درآمد حداقلی مرزنشینان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای رییس جمهور شما که مرزها را بسته اید و آب کردستان را به سایر استان ها انتقال داده اید چطور می خواهید برای جوانان کرد شغل تولید کنید، چه برنامه ای برای توسعه استان کردستان دارید. آیا این جواب آرای ۷۳ درصدی مردم کردستان به شماست؟

نماینده مردم مریوان در مجلس ادامه داد: این بی تدبیری مسئولان کشور است که با وجود پتانسیل و امکانات در استان کردستان، جوانان بیکار هستند و با مدرک دکترای عمران در شهرهای دیگر جاروکشی می کنند. با عنایت به اینکه بیشتر درآمد مردم مرزنشین ناشی از کوله بری است متاسفانه با بستن مرزهای کل کشور و بخصوص استان کردستان، مرزنشینان راه درآمد خویش را از دست داده اند.

وی در انتها در تذکری به وزیر صنعت و معدن، کشور و اقتصاد، بیان کرد: چرا نسبت به اعتراضات و خواسته های مردم در شهرهای مرزنشین بی تفاوت هستیم؟