استاندار تهران: ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است

اجاره: تهران- استاندار تهران اظهار داشت: ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، محمدحسین مقیمی پس از ظهر پنج شنبه در کارگروه اشتغال استان تهران اضافه کرد: برای رسیدن به ۱۳۲ هزار فرصت شغلی جدید استان تهران نباید از نقش صنایع کوچک غافل شویم، چون که این صنایع اهمیت ویژه ای در اشتغال زایی، کارآفرینی و رشد صادرات غیرنفتی دارد و امروز در سراسر دنیا توجه خاصی به صادرات صنایع و کسب و کارهای کوچک می گردد.
۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است
وی با بیان این که ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران مستقر است، اظهار داشت: نباید برای تولید ۱۳۲ هزار فرصت شغلی در این استان مشکلی داشته باشیم، چون که به صورت منطقی و با عنایت به حضور ۵۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران باید ۱۳ درصد اشتغال کشور در این استان باشد.
مقیمی خواهان تلاش مضاعف مدیران برای عملیاتی کردن تعهد اشتغال زایی در استان تهران شد. اظهار داشت: در دور دوم سفرهای شهرستانی خود به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در استان تهران می پردازم، که تابحال چندین سفر از دور دوم برگزار شده است، خواهان توجه مدیران به توسعه گسترش صنایع خرد وکوچک در استان شدوادامه داد: صنایع خرد ومتوسط به واسطه اینکه تسهیلات کمتر اشتغال بیش تری در مقایسه با صنایع بزرگ تولید می کنند باید مورد توجه قرارگیرند.
مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی حل شود
استاندار تهران خواهان رسیدگی به وضعیت و مشکلات واحدهای صنعتی استان تهران توسط مدیران شد و اضافه کرد: یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای صنعتی تامین سرمایه در گردش است و باید از صنعتگران حمایت شود، تا بتوان به اشتغال زایی کمک کرد و هم خیلی از محصولات مورد نیاز بازار را تامین کند، از طرفی مالیات بر ارزش افزوده و بیمه تامین اجتماعی هم از مشکلات دیگری است، که صاحبان صنایع با آن ها دست و پنجه نرم می کنند.
وی بر افزایش کیفیت کالای ایرانی تصریح کرد و اظهار داشت: افزایش کیفیت سبب ترغیب مشتریان برای خرید کالاها می گردد.
بر اساس این گزارش، جلسه کارگروه اشتغال استان تهران پس از ظهر چهارشنبه به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد برگزار گردید.