مرادی: کشتی های چینی با مجهزترین امکانات به جان صیادان سنتی افتاده اند

اجاره: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: امروز باید از وزیران کم کار ترسید و از تجمل گرایی بعضی از مدیران و ریخت و پاش هایی که در کشور اتفاق می افتد، ترسید. امروز باید از فقری که بر اثر سوء مدیریت به مردم تحمیل شده است ترسید. ایران کشوری فقیر نیست که مردم مجبور باشند طمع تلخ فقر را بچشند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، احمد مرادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: امروز در شرایطی این فرصت فراهم شده تا نطق داشته باشم که در کشور مباحث اقتصادی پررنگ شده است. ارز به صورت بی سابقه افزایش پیدا کرده است و قیمت طلا و سکه روزانه بالا می رود و مردم را به شدت نگران کرده است. برخی از افراد هم این مساله را به برجام ربط می دهند. بنده با اعتقاد به فرمایشات مقام معظم رهبری و کلام گوهربار حضرت امام که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، مطالبی را به سمع مردم می رسانم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما ۴۰ سال درگیر موضوعاتی نظیر تحریم ها هستیم، مردم مشکلات و سختی ها را دیدند اما خم به ابرو نیاورند، در مقابل همین مردم که فساد، تجمل گرایی، تبعیض و بی عدالتی را هم می بینند، اینها جسم و روح مردم را آزار می دهد، امروز دیگر کشورهای آزاده و مستقل از آمریکا وحشتی ندارند. امام (ره) و مقام معظم رهبری ابهت کاذبی که در این کشور بود را در هم شکستند. امروز به جای ترس و وحشت از آمریکا باید از تیم اقتصادی دولت ترسید.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: امروز باید از وزیران کم کار ترسید و از تجمل گرایی بعضی از مدیران و ریخت و پاش هایی که در کشور اتفاق می افتد، ترسید. امروز باید از فقری که بر اثر سوء مدیریت به مردم تحمیل شده است ترسید. ایران کشوری فقیر نیست که مردم مجبور باشند طمع تلخ فقر را بچشند. ما کشور قدرتمند و ثروتمندی هستیم، یکی از استان های ثروتمند و در عین حال فقیر هرمزگان است.

مرادی اضافه کرد: هرمزگان با بنادر و گمرک های مهم و پالایشگاه های نفت و گاز و صنایع مادر و مناطق آزاد و معادن غنی دارد ولی انگار هیچ چیز ندارد، همه اینها به نام هرمزگان و به کام دیگران است. با این همه داشته ها ۶۰ هزار خانوار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در استان وجود دارد. بیش از ۲۰ درصد نرخ بیکاری جوانان در استان وجود دارد، ۲۴۰۰ کلاس درس تخریبی و کمبود ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی و ۶۰ درصد جاده های خاکی و صعب العبور، بحران آب و نابودی کشاورزان و ده ها مشکل دیگر وجود دارد که دل هر انسانی را می رنجاند.

وی خاطرنشان کرد: کشتی های چینی با مجهزترین امکانات به جان صیادان سنتی افتادند و مرتب به مردم دروغ می گویند که چنین کشتی هایی وجود ندارد، دولت هم پنبه در گوش خود کرده و حاضر نیست صدای عدالتخواهی مردم هرمزگان را بشنود. هزاران میلیارد تومان درآمد از این استان کسب می گردد اما حاضر نیستند حداقل به وضعیت اسفبار استان آخر دهند.

مرادی تصریح کرد: هرمزگان را آنقدر بدبخت جلوه دادند که حاضر نیستند مدیران آن را در استان های دیگر هم بپذیرند. به تازگی نماینده ای که در استان همدان در انتصاب یک مدیر هرمزگانی انتقاد کرده است نمی داند که هرمزگان هم اینک میزبان بیش از ۱۵ هزار همدانی است و این عزیزان به بهترین شکل در هرمزگان زندگی می کنند و رابطه عاطفی با مردم استان برقرار کردند. این نماینده اطلاع ندارد که استاندار فعلی همدان بیش از ۱۷ سال در هرمزگان مشغول به خدمت بوده و ایشان محبت و میهمان نوازی مردم هرمزگان را به خوبی می داند. پیشنهاد می کنم این نماینده بعد از بررسی و مطالعه اظهارنظر کند.