واکنش دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به انتشار لیست متخلفان ابهام در فهرست ثبت سفارش خودرو، نام برخی شرکت ها نیامده

اجاره: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به انتشار لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیر قانونی خودرو با استقبال از این اقدام خواهان برخورد شدید با شرکتهای متخلف شد. او همینطور اظهار نمود که به نظر می آید نام برخی شرکتهای متخلف در این لیست وجود ندارد.
مهدی دادفر در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: ما از شفاف سازی صورت گرفته در این زمینه حمایت می نماییم. این متخلفان چه عضو انجمن ما باشند چه نباشند هر فرد و شرکتی که تخلف کرده باید تاوان بدهد.

وی با اشاره به اینکه باید با شرکتهای متخلف به سختی برخورد کنند تا برای همه درس عبرت شود، تصریح کرد: البته نباید فراموش نماییم که چنین تخلفی حاصل تصمیم برخی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که یک شبه با بستن سایت ثبت سفارش، یک کسب و کار را تعطیل کردند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: با بررسی اجمالی لیست منتشره از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت می توان اظهار داشت که حدود ۲۰ درصد شرکتهای دخیل در پرونده واردات غیرقانونی خودرو جزو نمایندگی های رسمی و از اعضای این انجمن بوده و مابقی جزو واردکنندگان غیر رسمی هستند.

وی تصریح کرد: ما قبل از این با اطلاعاتی که داشتیم از اعضای متخلف خود توضیحاتی در این رابطه خواستیم که آنها توضیحاتی دادند با این وجود تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه دستگاه قضایی و مراجع قانونی هستند.

دادفر افزود: با بررسی لیست منتشره به نظر می آید که جای برخی از شرکتها در این لیست خالی است ضمن آنکه اگر مرجع قضایی برپایه این لیست می خواهد اقدام نماید پس تکلیف شرکتهای متخلف احتمالی که اسمشان در این لیست نیامده، چیست!؟.

وی اظهار نمود: از ابتدای اسفند ۱۳۹۵ ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکتهای غیر نمایندگی رسمی ممنوع گردید. از ۲۴ تیر ۱۳۹۶ هم ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو شامل شرکتهای نمایندگی رسمی هم شد که در فهرست منتشره اسامی این دو گروه شرکت متخلف قید شده است.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بامداد امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو را منتشر نمود. در این لیست نام چند شرکت رسمی واردکننده خودرو شامل پرشیا خودرو، آسان موتور و ایرتویا به چشم می خورد. باقی شرکتهای حاضر در این لیست هم واردکنندگان غیر رسمی خودرو هستند.