هشدار به مصرف کنندگان: قیمت های نجومی خودرو فیک است

اجاره: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران به مردم اخطار داد که قیمت های نجومی که برای خودرو در بعضی سایت های خرید و فروش اینترنتی اعلام می گردد نادرست و اصطلاحا فِیک است و نباید آنها را مبنا قرار داد.
سعید موتمنی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: فراگیر شدن سایت های خرید و فروش اینترنتی و همینطور شبکه های اجتماعی بستری برای سوءاستفاده و جولان دلالان بازار خودرو بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی می تواند بدون هزینه و با صرف چند دقیقه وقت، آگهی مدنظر خویش را در سایت های خرید و فروش اینترنتی منتشر کند، تصریح کرد: در همین مورد پدیده جدیدی که در بازار خودرو با آن مواجه هستیم درج قیمت های نجومی و غیرواقعی و پرت برای خودرو از جانب دلالان در سایت های خرید و فروش اینترنتی همچون دیوار و باما است.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: بعنوان مثال موجی که درباره پراید ۴۵ و ۵۰ میلیون تومانی در جامعه به راه افتاد مربوط به همین دسته از اقدامات بود در حالیکه در بازار واقعی خودرو به هیچ وجه شاهد چنین قیمت هایی نبودیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه فراگیر شدن شبکه های اجتماعی هم به این فضا دامن زده است به گونه ای که قیمت های پرت و غیرواقعی درج شده در سایت های خرید و فروش اینترنتی در شبکه های اجتماعی بخصوص کانال های تلگرامی منتشر و دست به دست می گردد و می گویند فلان خودرو به فلان قیمت رسید در صورتی که در بازار واقعی خودرو چنین اتفاقی نیفتاده است.

موتمنی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان باید دقت کرده و فریب این افراد را نخورند، خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام نموده ایم که مسئولان باید تدابیری برای فعالیت سایت های خرید و فروش اینترنتی بیندیشند و مانع از اعلام قیمت های نجومی و غیرواقعی برای خودرو و دیگر کالاها شوند چونکه اینگونه اقدامات باعث به هم ریختن بازارها می گردد. در این زمینه مردم قیمت های واقعی بازار خودرو را از رسانه های رسمی همچون خبرگزاری ها و صداوسیما دنبال کنند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، قبل از این در گزارشی عنوان شد در صورتی که دلالان و واسطه های بازار خودرو، قیمت های نجومی و تخیلی برای خودروهای داخلی عنوان می کنند خبری از سازمان های نظارتی و برخورد با گران فروشان نیست.