با تصویب مجلس هزینه قاچاق برای قاچاقچیان افزایش می یابد

اجاره: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دولت را مکلف به ایجاد سامانه های هوشمند جهت افزایش هزینه قاچاقچیان کرد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) ماده ۲۲ لایحه مذکور را بعنوان ماده (۶) مکرر (۲) به قانون مذکور الحاق کردند:

ماده ۶ مکرر ۲- به منظور افزایش هزینه و خطر ارتکاب قاچاق در جهت تحقق مبحث ماده (۵) این قانون، دولت مکلف است با تولید و استفاده از سامانه های هوشمند، تدابیری اتخاذ نماید که از عرضه هرگونه خدمات نظیر خدمات بانکی، بیمه ای، مالی، حمل و نقل، نگهداری و ضمانت(گارانتی) به کالاهایی که تولید یا واردات آنها در سامانه های قانونی مربوطه ثبت نشده است، جلوگیری شود. کلیه مراکز در رابطه با تجارت داخلی و خارجی کشور موظفند در جهت تحقق این امر، همکاری لازم را با دستگاههای متولی این سامانه ها داشته باشند.

تبصره ۱- عرضه خدمات مذکور به کالاهایی که در سامانه مبحث این ماده ثبت نشده اند، ممنوع بوده و مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه هفت محکوم می گردد؛ مگر اینکه در این قانون یا قوانین دیگر مجازات شدیدتری پیش بینی شده باشد.

تبصره ۲- چنانچه عرضه خدمات، منجر به ورود و ثبت کالای قاچاق در سامانه های مبحث این قانون گردد مرتکب به حبس یا جزای نقدی درجه شش محکوم می گردد؛ مگر اینکه در این قانون یا قوانین دیگر مجازات شدیدتری پیش بینی شده باشد.