عابدی: عمده رفتارهای هجومی خرید طلا و کالا ناشی از عدم اعتماد مردم است

اجاره: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: هم اکنون عمده رفتار های هجومی خرید طلا و کالا ناشی از نااطمینانی مردم است. بحث های سیاسی و مخالفت ها با هر اقدام دولت به این نااطمینانی دامن می زند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، حیدر علی عابدی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت برای برنامه ریزی سریع تر جهت حل مشکلات معیشتی مردم که امروز بر سر زبان تمامی مسئولان است اقدام نماید. مگر می گردد بدون عرضه چاره به معیشت مردم رسیدگی کرد؟
ایشان در ادامه بیان کرد: وضعیت فعلی معلول چند عامل است. یکی شیطنت های ترامپ بدعهد است؛ مگر می گردد بدون واقع بینی اثرات تصمیمات مخرب ترامپ را خنثی کرد؟ چرا با بزرگ نمایی ضعف ها به دنبال نادیده گرفتن اثرات مخرب تحریم اقتصادی هستیم؟ باید بپذیریم که عمده مشکلات ناشی از بد عهدی آمریکاست و به قول امام راحل هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید. این بدین مفهوم است که ما باید وحدت بین نیروهای خویش را حفظ نماییم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: از عوامل دیگر نااطمینانی است که در مردم وجود دارد. هم اکنون عمده رفتارهای هجومی خرید طلا و کالا ناشی از نااطمینانی مردم است. بحث های سیاسی و مخالفت ها با هر اقدام دولت به این نااطمینانی دامن می زند. سوال اینجاست که نیروها و احزاب مومن برای کسب مجدد اطمینان مردم چه کرده اند؟
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: مسئله دیگر سرمایه های اجتماعی است که شوربختانه هیچ توجهی برای حفظ این سرمایه ها توسط جناح های سیاسی مد نظر نیست و در نهایت مدیریت و برنامه ریزی دولت در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی با عنایت به سفارش های مقام معظم رهبری می تواند راهگشا باشد.
ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه بیان کرد: امروز کشاورزان اصفهان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. وضع این استان هر روز بحرانی تر می گردد. علی رغم وجود قوانین مختلف همچون قانون توزیع عادلانه آب مصوبه سال ۱۳۶۱ و مصوبات مختلف شورای عالی آب همچون بند دوم سیزدهمین مصوبه شورای عالی آب که تاکید می کند که تونل اول و رودخانه طبیعی زاینده رود متعلق به کشاورزان اصفهان است، متاسفانه به علت بی توجهی وزارت نیرو ما هر روز شاهد مشکلات بیشتری هستیم.
عابدی تصریح کرد: در این زمینه مکاتبات متعددی انجام شده که دلالت بر اجرای قانون و لزوم حل بحران آب دارد. علی رغم تمامی تذکرات اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است.
وی در انتها با اشاره به وضعیت اسفناک پرستاری در کشور بیان کرد: وضعیت کاری پرستاران در کشور با هیچ شاخصی قابل مقایسه نیست. فشار کار بر پرستاران باعث فرسودگی زودرس آنان می گردد و از سویی افت کیفیت خدمات پرستاری سبب مشکلات زیادی برای بیماران می گردد. توجه دولت را به کمک به وزارت بهداشت جهت جذب پرستار در حداقل استاندارد جلب می کنم. امید است این مشکل به سرعت حل شود.