کمالی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: دژپسند نمی تواند گره های کور اقتصاد را باز کند

اجاره: نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نمی تواند گره های کور اقتصاد کشور را باز کند و دوای درد بی درمان اقتصاد بیمار کشور باشد.

به گزارش خبرنگارمهر، یحیی کمالی پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: همه ما می دانیم که گذشته چراغ راه آینده است و نمایندگان باید نگاهی به کارنامه آقای فرهاد دژپسند در سازمان برنامه و بودجه داشته باشند که از سال ۸۴ در این سازمان مشغول به کار است.
وی اضافه کرد: یک پای اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه است و اگر این فرد که دکترای اقتصاد بین المللی دارد عملکرد مطلوبی در سازمان برنامه و بودجه داشته است، نباید شاهد این مشکلات اقتصادی باشیم.
نماینده مردم جیرفت در مجلس، با تاکید بر اینکه لازم بود در سازمان برنامه و بودجه از نظرات کارشناسان زبده اقتصادی بهره گرفته شود اما این اقدام صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: گزارش تفریغ بودجه حاکی از تشدید استقراض است که این مسئله منجر به افزایش پایه پولی در کشور شده و ضعف مسئولان سازمان برنامه و بودجه را نشان داده است.
کمالی پور خطاب به وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: شما در بودجه ۹۶، حدود ۱۰ میلیارد تومان به یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی در سازمان برنامه و بودجه اختصاص دادید و باید شفاف سازی کنید که با این پول چه اقداماتی انجام داده اید؟
وی بیان کرد: مردم باید نتیجه عملکرد مثبت شما را در امور اقتصاد و رفاه خود ببینند که این مسئله مشاهده نمی گردد.
کمالی پور با اشاره به نوسانات و مشکلات عدیده اقتصادی کشور اظهار داشت: مگر شما در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت نداشتید؟ امروز با چه برنامه ای می خواهید اقتصاد بیمار کشور را بهبود دهید؟
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه های دژپسند اضافه کرد: آقای دژپسند ای کاش به جای ۵۰ صفحه برنامه ۵ صفحه برنامه داشتید و به آن عمل می کردید؛ این ۵۰ صفحه صرفا مباحث نظریه و نوشتار است.
وی با تاکید بر اینکه ما نباید امروز کاری نماییم که چند ماه بعد بدنبال طرح سوال و استیضاح باشیم، تصریح کرد: آقای دژپسند نمی تواند گره های کور اقتصاد کشور را باز کند و دوای درد بی درمان اقتصاد بیمار کشور باشد.
کمالی پور با تاکید مجدد بر اینکه اگر وضعیت اقتصادی امروز ما اسفبار است بخشی از آن به عملکرد مسئولان سازمان برنامه و بودجه بر می گردد، تصریح کرد: در این مدت آقای دژپسند تعامل خوبی با نمایندگان مجلس نداشته است و این مسئله هم باید مد نظر قرار گیرد.