اکبریان: زور مجلس به وزرا می رسد

اجاره: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: وزرا، قربانیان مشکلات کشور می شوند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، عزیز اکبریان در جلسه تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مشکلاتی در کشور داریم و آن ها را به گردن وزرا می اندازیم، اظهار نمود: زور مجلس به وزرا می رسد و آن ها قربانی مشکلات کشور می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: نعمت زاده در شرایط سختی وزارت صنعت را به عهده گرفت، اما به صنعت کشور رونق داد. شریعتمداری این مسیر را ادامه داد و ما وقتی ساعت ۱۲ یا ۱ شب با وی تماس می گرفتیم متوجه می شدیم هنوز در وزارتخانه است. برخی به ما می گفتند به شریعتمداری بگویید از گزینه وزرات تعاون انصراف دهد، اما ما در کمیسیون صنایع سعی کردیم تا وی از مجلس رای اعتماد بگیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در شرایط تحریم باید سفارتخانه ها بویژه در کشورهای هدف و همسایه فعال شوند، خاطرنشان کرد: ما باید به بخش خصوصی اعتماد کرده و از ظرفیت تولید کنندگان در این شرایط استفاده نماییم. شرایط جنگ اقتصادی سخت تر از جنگ نظامی است. دولت باید در مسائل بانکی، بیمه و گمرک به بخش خصوصی کمک نماید. همینطور به استانداران اختیارات داده شود تا آن ها بتوانند مشکلات بخش خصوصی را حل کنند.

رئیس کمیسیون صنایع در انتها تصریح کرد: دولت هم باید به خودروسازی کمک نماید. اگر دولت به این بخش کمک نکند، بحران در خودروسازی خواهیم داشت و شاید تا شش ماه آینده بخاطر خودتحریمی صنعت خودروسازی به زمین بخورد.