رئیس دانشگاه: افتتاح مراکز نوآوری دانشگاه علم وصنعت تا آخر سال

اجاره: رئیس دانشگاه علم و صنعت از افتتاح مراکز نوآوری این دانشگاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا آخر سال خبر  داد و اظهار داشت: این مراکز در جهت حل مشکلات جدی کشور به دست دانشگاهیان احداث می شوند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، جبارعلی ذاکری امروز در حاشیه افتتاحیه جشنواره کار صدف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره کارصدف یکی از راهکارها برای پر کردن خلاءارتباطی بین دانشگاه و صنعت است، اظهار نمود: رسالت دانشگاه ها صرفاً آموزش و پژوهش نیست و دانشگاه های سطح یک کشور به سمت توسعه نوآوری و فناوری گام برداشته اند.

وی ضمن اشاره به حرکت دانشگاه ها به سمت الگوی نسل سوم یا نسل چهارم، ابراز امیدواری کرد که جنب و جوش دانشجویی، آشنایی دانشجویان با ساز و کار شرکت ها و جذب آنها به بازار کار محقق شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در جشنواره کار صدف، نوآوری شرکت ها را دست مایه برای کارآفرینی دانشجویان قرار می دهیم، افزود: اینجا جایی است که هم دانشگاه بتواند توانمندی خویش را به شرکت ها عرضه کند و هم نیازهای شرکت های فناوری موفق به دانشگاه اعلام گردد.

ذاکری، فعالیت های این چنینی را نوعی جریان سازی و فرهنگ سازی توصیف کرد و افزود: این فعالیت ها یک شبه پاسخ گو نبوده و باید در مجامع دانشگاهی جا بیفتد.

وی مهارت افزایی دانشجویان را مهم دانست و تصریح کرد: باید اکوسیستمی را شکل دهیم که در آن تعامل اتفاق افتد و دانشگاه علم و صنعت هم با حمایت جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته است مراکز نوآوری را در این راستا شکل دهد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه راهکار دیگر رفع مشکلات جدی کشور، رابطه بیشتر اساتید با صنایع و سازمان های اجرایی برای شناخت بیشتر مشکلات فنی، علمی و اجرایی می باشد، اضافه کرد: آثار شرکت ها در بلندمدت ظاهر خواهد شد.

وی همینطور ابراز امیدواری کرد: کشور از قالب تکیه بر درآمدهای نفتی خارج شده و با استفاده از پشتیبانی از نخبگان بتواند بر مشکلات جدی خود فائق آید.