آغاز ثبت نام دومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا

اجاره: مرکز راهبردی فناوری های همگرا، با هدف شناسایی استارت آپ های فعال و کمک به تجاری سازی دستاوردهای آنها دومین فراخوان نوپاهای فناوری های همگرا را اعلام نمود.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، این فراخوان به استارت آپ ها فرصت می دهد تا با ثبت نام و معرفی محصول استارت آپی خود، سپس درنوردیدن مراحل داوری بتوانند فعالیت خودرا در مجموعه های پشتیبان، ادامه دهند. فناوران، شرکت های نوپا و پژوهشگران بعنوان طرف عرضه، شرکت های صنعتی و سرمایه گذاران خطرپذیر بعنوان طرف تقاضا و شتاب دهنده ها بعنوان رابط عرضه و تقاضا همچون مخاطبان این فراخوان هستند.
این برنامه می­ تواند پلتفورم لازم را برای شناسایی دستاوردهای فناوران و نوآوران کشور در حوزه فناوری ­های همگرا، پشتیبانی از آنها تا شکل گیری تیم کارآفرین و معرفی آنها به توسعه دهندگان کسب و کار و همین طور سرمایه گذاران فراهم آورد. به سبب آشنا نبودن فناوران با فرآیند توسعه محصول و توسعه کسب و کار، پس از شناسایی نوپاهای فناور و نوآور، آنها با حمایت مرکز راهبردی فناوری های همگرا در یک دوره پیش شتابدهی، فرصت آنرا خواهند داشت تا با این موارد آشنا گردند و بتوانند محصول استارت آپ خودرا اعتبارسنجی کنند.
پس از ثبت طرح های استارت آپی فناوران ر وب سایت فراخوان، طرح های ارسالی به داوران ارسال میگردد. فناوران طرح های منتخب برای مصاحبه حضوری دعوت می شوند تا از طرح خود دفاع کنند. استارت آپ های منتخب در فرآیند داوری، وارد دوره پیش شتابدهی می شوند که در این دوره استارت آپ ها می توانند محصول کسب وکار خودرا اعتبارسنجی کنند.
استارت آپ هایی که در دوره پیش شتابدهی موفق بوده و بتوانند از این مرحله عبور کنند، به مراکز حامی توسعه کسب و کار معرفی خواهند شد.
محورهای اصلی این فراخوان در حوزه های “سلامت”، “دارو و درمان”، “محیط زیست”، “آب و انرژی”، “زیست فناوری”، “تجهیزات و ملزومات پزشکی” و “مواد آرایشی و بهداشتی” است. علاوه بر آن محورهای ویژه ای در این دوره از رویداد در نظر گرفته شده است. محورهای ویژه عموماً مواردی هستند که جزو نیازهای فعلی کشور، مراکز حامی توسعه کسب و کار و صنایع بوده و در صورتیکه محصول استارت آپ ها، در این حوزه باشد برنامه ویژه برای پشتیبانی از روند توسعه کسب و کار آنها در دست خواهد بود.
محورهای ویژه این فراخوان سه حوزه رابطه مغز و کامپیوتر، چاپگرهای زیستی سه بعدی، نسل جدید توالی یابی، آب و انرژی است.
در این دوره فراخوان ۲۰ شتابدهنده و مرکز حامی توسعه کسب و کار برای پشتیبانی از استارت آپ ها حضور دارند که نسبت به دوره اول رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. یکی از خاصیت های فراخوان دوم حضور مراکز پشتیبانی فنی است. چهار مرکز پشتیبانی فنی با مهیا کردن زیرساخت های مناسب برای استارت آپ ها این فرصت را برای آنها به وجود خواهند آورد تا بتوانند ضمن بهره بردن از مشاوره های فنی این مراکز برای توسعه محصول خود از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی آنها بهره مند شوند.
متقاضیان شرکت در این فراخوان تا اختتام بهمن ۹۷، مهلت دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. محققان و متخصصان حوزه فناوری نانو باز می توانند طرح های خودرا برای این رویداد ارسال نمایند.