شست وشوی غیربهداشتی پوشاک در واحدهای غیرمجاز

به گزارش اجاره رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی با انتقاد از فعالیت برخی اپلیکیشن ها در حوزه اصناف اظهار داشت: مخالفتی با فعالیت کسب و کارهای نوین نداریم اما این برنامه ها به جای آن که رابط مشتری و فروشنده باشند، خود وارد عمل شده و به فعالیت های صنفی می پردازند.
ابوالفضل رجب زاده درباره بازار شب عید واحدهای صنفی خشکشویی و لباسشویی به ایسنا اظهار نمود: در چند سال اخیر به واسطه افزایش هزینه های جاری خانواده و کاهش قدرت خرید بازار شب عید، واحدهای صنفی افت کرده و حجم قابل توجهی از مردم پرده، لباس و دیگر محصولات خویش را در خانه می شویند.
وی تصریح کرد: در کنار فعالیت واحدهای صنفی مجاز، در دو ماه پایانی سال برخی افراد برای کسب سود بیش تر بدون تجربه و در اختیار داشتن مواد شوینده استاندارد در فضاهای کارگاهی غیربهداشتی و استاندارد به شست وشوی لباس، پرده و اقلام پارچه ای مردم می پردازند که این مورد نارضایتی و موارد غیربهداشتی برای مصرف کنندگان به دنبال داشته است.
رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی اظهار نمود: در ماه های پایانی سال به علت افزایش فعالیت واحدهای غیرمجاز در صنوف مختلف واحدهای بازرسی، نظارت و پلمب توانایی رسیدگی به تمام موارد را ندارد و برخی واحدهای صنفی در انتها سال به جمع آوری واحد خود تا سال آینده می پردازند که این مورد دستیابی به غیر مجازها را خیلی سخت کرده است.
رجب زاده خاطرنشان کرد: امسال تنها با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه خدمات برای این اتحادیه موافقت شده و این در شرایطی است که ماده اصلی خشکشویی ها از قیمت دو تا ۲.۵ میلیون تومان به ۶.۵ میلیون تومان افزایش یافته است و قیمت مواد مصرفی عمده از دو تا چهار برابر رشد داشته است.
وی با انتقاد به این مورد که وقتی قیمت مواد مصرفی دارای نرخ و تعرفه مشخصی نیست نباید برای اتحادیه های صنفی تعرفه گذاری مشخص در نظر گرفته شود، اظهار نمود: در دو سال اخیر، کسب وکارهای نوین در بازارهای مختلف جایگاه مناسبی پیدا کرده است، اما متأسفانه نظارت دقیقی از فعالیت آنها وجود ندارد و برخی اپلیکیشن ها به جای آن که مشتری را به عرضه دهنده خدمات متصل کند، متأسفانه برخی ها خدمات غیرمجاز و استاندارد به مشتریان عرضه می کنند. به صورت مثال بعضی از اپلیکشن های فعال در زمینه خشکشویی و لباسشویی لباس افراد را در کارگاه های غیربهداشتی در کنار پارچه های بیمارستانی می شویند که این مورد بیماری های پوستی را برای افراد به همراه خواهد داشت.
او تصریح کرد: از این رو پیشنهاد می شود اپلیکیشن های کسب وکارهای نوین تنها به معرفی واحدهای مجاز و اتصال مشتریان به عرضه کنندگان خدمات بپردازند و مسئولان ذیربط نظارت دقیقی بر فعالیت آنها داشته باشد.