تشریح جزئیات ۴۰ هزار پروژه عمرانی در سال ۹۸

اجاره: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن تشریح جزئیات ۴۰ هزار پروژه ای که مقرر است سال آینده به بهره برداری برسد به جایگاه گروه های جهادی در کشور اشاره نمود.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمد زهرایی – رئیس سازمان بسیج سازندگی – در جمع خبرنگاران و در حاشیه اولین کارگروه هماهنگی بسیج سازندگی کشور که بامداد امروز در محل وزارت کشور انجام شد اظهار نمود: “طرح بزرگ پروژه های عمرانی زود بازده نمادی در سال ۱۳۹۸ “نمادی از همگرایی و هم افزایی میان دستگاه های اجرایی و خیرین، گروه های جهادی و بسیج است.
وی افزود: جنس این پروژه ها با عنایت به دغدغه ها و نیازهای در رابطه با مردم مشخص شده است. در آمایش و جانمایی این پروژه ها از دستگاه های اجرایی کمک گرفتیم یعنی جانمایی این پروژه ها توسط دستگاه های اجرایی صورت گرفته و بخش زیادی از منابع اعتباری توسط دستگاه های اجرایی تأمین می شود.
زهرایی اشاره کرد: در زمینه نظارت در اجرای پروژه ها، حسن اجرا، افتتاح و رسانه ای کردن این پروژه ها همکاری مشترک داریم. این پروژه ها در ۲۸ عرصه که برخی کوچک و برخی در ضمن یکسال به اتمام می رسند. از ۱۳ بهمن ماه شروع عملیات اجرایی این پروژه ها شروع شده و تابحال از ۴۰ هزار پروژه، ۱۶ هزار پروژه با دستگاه های اجرایی مورد تفاهم قرار گرفته و بالغ بر ۵۳۰۰ پروژه به مرحله پیشرفت فیزیکی رسیدند و امیدواریم در مناسبت های سال ۱۳۹۸ به فراخور زمانی و تعداد پروژه ها و فراوانی آنها در استان ها با رویکرد آب، زیر ساخت اشتغال، خانه نیازمندان ومددجویان و محرومان در نقاط مرزی و محروم کشور بتوانیم افتتاح مشترک این پروژه ها را داشته باشیم.
رئیس بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: گروه های جهادی عرصه ای برای مدیریت در کادر سازی کشور هستند. هم اکنون ۱۱ هزار گروه جهادی در این ۴۰ هزار پروژه عمرانی فعالیت می نمایند.
بگفته وی پاسخگویی و شفافیت اصل و خط قرمز ما در این پروژه ها است. کتابچه ای درانتها این پروژه ها برای اطلاع از نوع پروژه، زمان پروژه، منابع اعتباری و کمک خیرین و گروه های جهادی هم افزایی با دولت در اختیار مردم قرار می گیرد تا مردم به شکل ملموس در جریان این پروژه ها قرار گیرند.
وی در پاسخ به این سوال که در سال ۱۳۹۸ چند درصد از این پروژه ها به بهره برداری می رسند اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ هر ۴۰ هزار پروژه را در مناسبت های مختلف به بهره برداری می رسانیم. در روزهای عید ۱۱۶۷ گروه جهادی هستند که در چارچوب ۲۴ هزار نفر در مناطق محروم مشغول فعالیت می شوند. نخستین اقدام در این ۴۰ هزار پروژه مناسب سازی منازلی است که برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.
زهرایی در ادامه اظهار داشت: گروه های جهادی در جغرافیای هدفی که برایشان مشخص شده ۳ تا ۵ سال فعالیت می نمایند و پس از اینکه محل این ۴۰ هزار پروژه مشخص شد این نقاط را به دست جهادگران می دهیم. ما امیدواریم ۱۱ هزار گروه جهادی تماماً در عرصه های پروژه های عمرانی فعال شوند. همین طور در سال ۱۳۹۸ هر گروه جهادی به یک گروه جهادی هسته محور تبدیل می شود.