وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد برنامه ریزی برای جابجایی ۲ میلیون مسافر در روزهای نوروز

به گزارش اجاره وزیر راه با اشاره به اینکه ظرفیت حمل و نقل مسافر نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: بر مبنای برنامه ریزی، راه آهن در روزهای نوروز ۲ میلیون و ۱۰ هزار مسافر را جابجا خواهد نمود.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، محمد اسلامی دقایقی قبل در مراسم مبادله تفاهم نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای پایدار سازی اشتغال و توسعه تولید داخل در کشور اراده وجود دارد از این رو باید از ظرفیت های ارزشمندی که در حوزه حمل و نقل داریم استفاده نماییم.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر این حوزه از جانب دولت حمایت نشود نه تنها در راه شکوفایی قرار نمی گیرد بلکه از مدار تولید هم خارج خواهد شد.
وی افزود: بر مبنای خطوط توسعه برنامه، ظرفیت زیرساخت را توسعه دادیم و چهارمین استان را هم به شبکه ریلی متصل کردیم و در آینده نزدیک مرکز استان آذربایجان شرقی بعنوان پنجمین استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.
اسلامی با اشاره به اینکه میزان تقاضای سفر افزایش یافته است، اظهار داشت: امروز پاسخگوی متقاضیان مسافری و باری نیستیم که این مورد در اولویت دولت می باشد.
وی اضافه کرد: هم اکنون جابجایی بار از ۵۰ میلیون تن گذشته است و همچنان با تقاضای اتصال بار مواجه هستیم. نباید تقاضای مردم را با هیچ بهانه ای نادیده گرفت.
وی به تفاهم نامه امروز اشاره نمود و اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه ظرفیت ناوبری کشور ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
اسلامی همینطور به سفرهای نوروزی اشاره نمود و اضافه کرد: راه آهن برای ایام نوروز ۲۳۵ قطار آماده کرده که ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر را جابجا خواهند کرد؛ ظرفیت مسافربری نسبت سه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه های بزرگ ریلی در کشور داریم که با اراده این پروژه ها را تکمیل خواهیم کرد و با عنایت به فضایی که وجود دارد در سال آینده باید توسعه حوزه حمل و نقل ریلی را قوی تر ادامه دهیم.