دو دستگی بازار درباره روند قیمت طلا

اجاره: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران درباره روند قیمت طلا در هفته جاری گرفتار دودستگی شدند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری هیچ گروهی بیشتر از ۴۰ درصد رأی کسب نکرد. قیمت طلا از ضعف اخیر بازارهای سهام و تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین اندکی پشتیبانی شد اما بعضی از معامله گران می گویند با وجود افت بازارهای سهام، تقاضا برای خرید طلا بعنوان دارایی مطمئن اندک بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA در این باره به کیتکونیوز اظهار داشت: قیمت طلا از نظر فنی وضعیت بهتری پیدا کرده و اندکی بالا رفته است اما حقیقت این است که با عنایت به ریسک و نوسان، طلا واقعاً افزایش پیدا نکرده و تورم پایین مانده است.

به نظر می رسد که تشدید تنش های تجاری، فعلاً روند نزولی طلا را متوقف کرده است اما هنوز دشوار است پیش بینی نمود قیمت طلا در کوتاه مدت چه روندی پیدا می کند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا ۳۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد باز نظری نداشتند. پنج نفر یا ۲۶ درصد باز کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند.

در نظرسنجی هفته پیش باز کارشناسان وال استریت درباب افزایش، کاهش یا نظر خنثی به سه دسته مساوی تقسیم شده بودند.

در این بین، ۴۱۹ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۲۲۱ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت و ۱۲۹ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه ۶۹ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش، کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران درباب خوش بینی و بدبینی به افزایش قیمت طلا به دو گروه مساوی تقسیم شده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۲.۲۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۷.۴۰ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۵ درصد رشد نشان داد که پنجمین رشد هفتگی در شش هفته گذشته بود.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت “سی ام سی مارکتس” یکی از افرادی بود که درباره روند قیمت طلا در کوتاه مدت نظری نداشت. وی اظهار نمود که به دنبال جنگ تجاری، آمریکا در اقتصاد جهانی موضع قوی تری پیدا می کند و این مسئله پتانسیل صعودی طلا را محدود می کند. حتی اگر بانک مرکزی آمریکا موضع خود در قبال سیاست پولی را ملایم تر کند طولی نخواهد کشید که بانکهای مرکزی رویکردشان را تغییر دهند و این امر از ارزش دلار آمریکا پشتیبانی خواهدنمود.

بیل باروچ، رئیس شرکت “بلو لاین فیوچرز” باز اظهار نمود: عوامل فصلی هم اکنون از افزایش قیمت طلا پشتیبانی نمی کنند و این فلز باید تابستان را پشت سر بگذارد و سپس آن روند صعودی پیدا خواهدنمود.

کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز باز نسبت به روند قیمت طلا هم اکنون نظر خنثی دارد و در این باره به کیتکونیوز اظهار داشت: طلا در میانگین قیمت ۲۰۰ روزه که در ۱۲۶۸.۲۰ دلار قرار دارد، مانده است و با وجود افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، به سختی برای صعود تلاش می کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو پیش بینی نمود طلا ثابت می ماند و اظهار نمود که روند نزولی قیمت طلا در نمودار روزانه به قوت خود باقی مانده است اما قیمت طلا در هفته گذشته ثبات داشت.

در میان کسانی که به افزایش قیمت طلا باور داشتند، افشین نوابی، مدیر معاملات گروه “ام کی اس” اظهار نمود طلا در بازه محدودی بین ۱۲۷۰ تا ۱۲۹۰ دلار مانده است. من شخصاً ترجیح می دهم که از موضع خوش بینانه به معامله طلا بپردازم.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک باز پیش بینی نمود با وجود عملکرد ضعیف طلا در هفته گذشته، بر این باورم که طلا نهایتاً به بالای ۱۲۹۲ دلار صعود می کند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی باز اظهار داشت: طلا امکان دارد از تحقیقات نمایندگان مجلس آمریکا از ترامپ سود ببرد.

جان ویر، مدیر شرکت والش تریدینگ باز همچون کسانی است که کاهش قیمت طلا را پیش بینی نمود، برای اینکه این فلز نتوانست هفته گذشته از تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین بهره چندانی ببرد.

منبع: