سرپرست سازمان امور مالیاتی خبر داد: وصول ۱۰۹ هزار میلیارد تومان مالیات در سال ۹۷

اجاره: سرپرست سازمان امور مالیاتی از تحقق۹۷درصدی درآمدهای مالیاتی سال ۹۷ آگاهی داد وگفت: در سال قبل و در بخش مالیات های مستقیم و مالیات بر کالا و خدمات، ۱۰۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

به گزارش اجاره به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، محمد قاسم پناهی ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت گسترده مودیان مالیاتی در تأمین هزینه های کشور در سال گذشته، مهمترین رویکردهای نظام مالیاتی را اعتمادآفرینی در جامعه و مودی‎مداری، پشتیبانی از تولید و اشتغال، برقراری عدالت مالیاتی و رفع تبعیض های مالیاتی، مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، ارتقای سلامت نظام اداری و افزایش تعامل و تسهیل خدمت رسانی به مودیان عنوان نمود.
وی با اشاره به اینکه درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۱۱۳ هزار میلیارد تومان بود، گفت: از این رقم، حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان مالیات به حیطه وصول درآمد که ۹۷ درصد تحقق را نشان داده است.
سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: وصولی بخش مالیات های مستقیم در سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۶۴ هزار میلیارد تومان بود که ۱۰۱ درصد تحقق و ۱۵ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۶ را نشان داده است.
وی اضافه کرد: همین طور در سال گذشته، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات بر کالا و خدمات وصول شد که تحقق ۹۱ درصدی و رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ را نشان داده است.
پناهی اشاره کرد: مهمترین سیاست سازمان امور مالیاتی کشور، تحقق درآمدهای مالیاتی بوسیله شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی، وصول حداکثری معوقات مالیاتی و مالیات ستانی بدون تحمیل بار مالیاتی بر دوش مودیان دارای پرونده می باشد.

منبع: