برنامه صندوق فناوری دانشگاه علم و صنعت برای پشتیبانی از تولید انبوه

به گزارش اجاره مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان این که تقاضا کرده ایم سهامداران سرمایه صندوق را بالا برند، اظهار داشت: همکاری با صندوق های دیگر را مدنظر داریم تا به این طریق بتوانیم به تأمین سرمایه در گردش برای تولید انبوه کمک نماییم.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، عباس طایب امروز در مراسم امضای قرارداد سرمایه گذاری صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به اینکه مشارکت در زمینه تولید سرنگ اینفلیتو را از این ماه به صورت رسمی عملیاتی می نماییم، اضافه کرد: صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر دانشگاه از آبان ۹۷ بوجود آمد که ۲۵ درصد سهام آن مربوط به دانشگاه علم و صنعت و ۷۵ درصد سهام مربوط به یک شرکت سرمایه گذاری است که با عنایت به سهام دانشگاه در این شرکت می توان گفت حدود بیشتر از ۴۰ درصد از سرمایه صندوق خطرپذیر پژوهش و فناوری دانشگاه متعلق، به صورت مستقیم و غیر مستقیم متعلق به دانشگاه علم و صنعت ایران است.
وی با اشاره به اینکه از سال قبل ۱۸ طرح را مورد بررسی قرار داده ایم، تصریح کرد: بافت فرهنگی و روحیه اعضای صندوق و دیگر عوامل سبب شده تمام این طرح ها تولیدی باشد، ضمن آنکه از ابتدا به دنبال پشتیبانی از طرح های تولیدی بوده ایم و این مورد را با وام های مضاربه ای، کمک به صدور ضمانت نامه و غیره محقق کرده ایم.
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه سال قبل سرمایه ۳۵ درصدی سهامداران معادل ۶ میلیارد تومان خرج شده است، اظهار داشت: ۶ طرح در دست بررسی داریم که همه تولیدی هستند و بررسی نهایی آنها در حال انجام می باشد.
وی تصریح کرد: پس از گزارش عملکرد سال ۹۷ خودمان تقاضا کردیم سهامداران سرمایه را بالا برند، در غیر این صورت تمام آنرا تا آبان ماه استفاده خواهیم کردم، این در شرایطی است که کار اجرایی ما کم نمی شود؛ چون که تجربیات اعضای هیات مدیره را به شرکتهای دانش بنیان منتقل می نماییم.
طایب با اشاره به اینکه قریب به اتفاق همکاران ما در حوزه های کاربردی و تبدیل دانش پژوهشی به محصول فعالیت نموده اند، اظهار داشت: در نظر داریم با صندوق های دیگر هم همکاری داشته باشیم تا شاهد افزایش سرمایه و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی باشیم و از این طریق در تامین سرمایه در گردش برای تولید انبوه کمک نماییم.

منبع: