قیمت ظروف یک بار مصرف در قزوین کاهش یافته اما

به گزارش اجاره با آغاز ماه محرم خیلی از بازارها مانند ظروف یک بار مصرف و لوازم فرهنگی رونق می گیرند؛ اغلب فروشندگان ظروف یک بار مصرف در خیابان مولوی و بازار قزوین حضور دارند و با آغاز ماه محرم و تغذیه حسینی فروش این ظروف افزوده می شود.
پوریان مهر یکی از کسبه خیابان مولوی است و با اشاره به اینکه از سال ۸۲ در این شغل است، می گوید: قیمت ظروف یک بار مصرف نسبت به سال قبل تغییر نداشته و میزان فروش هم مطلوب است.
وی با اشاره به فروش خود اضافه می کند: سال قبل ۱۰۰۰ بسته و امسال تابحال ۱۲۰۰ بسته (۳۰۰ تایی) به فروش رسیده است.

بندرچی هم دیگر کسبه خیابان مولوی و از صنف ظروف یک بار مصرف است و با اشاره به اینکه میزان فروش ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، اشاره می کند: در شهرک صنعتی البرز، لیا، کاسپین و تاکستان تولید ظروف یک بار مصرف را شاهد می باشیم ولی شرکت های تولیدی به علت افزایش قیمت مواد اولیه از کیفیت خود کاسته اند.
اسماعیل فرجی، یکی دیگر از کسبه ها می گوید: امسال قیمت ظروف یکبار مصرف به صورت میانگین نسبت به سال قبل کاهش داشته است و کمبودی در بازار وجود ندارد؛ شاهد کاهش فروش ظروف هستیم چونکه سبک نذورات در نسل جوان فرق کرده و این نسل به سمت نذورات فرهنگی و دیگر نذورات گرایش پیدا کرده اند.
مجتبی خلجی، نایب رییس اتحادیه ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی قزوین در گفتگو با ایسنا عنوان می کند: قدرت خرید مردم نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده و تورم هم در این بین بی تأثیر نبوده است.

وی ادامه می دهد: محرم سال ۹۷ با عنایت به افزایش قیمت ارز شاهد حباب در ظروف یک بار مصرف بودیم و امسال این حباب از بین رفته و الان شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت ها در این عرصه هستیم.
نایب رییس اتحادیه ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی قزوین عنوان می کند: حدود ۱۲۰ توزیع کننده ظروف یک بار مصرف در سطح استان قزوین مشغول به فعالیت هستند؛ طبق روال سال های گذشته حدود یک میلیون لیوان و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار ظرف غذا عرضه و به فروش می رسد.

خلجی اعلام می کند: هم اکنون قیمت ظروف غذای تک پُرسی ۱۵۰ تا ۱۷۰ تومان و قیمت لیوان یک بار مصرف ۵۰۰ عددی هم ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان به فروش می رسد.