در جلسه هیئت دولت؛ سرمایه سازمان خصوصی سازی افزایش یافت

به گزارش اجاره هیئت دولت با افزایش سرمایه سازمان خصوصی سازی به میزان ۳۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال موافقت نمود.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، هیئت وزیران در جلسه امروز (چهارشنبه) به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، از تلاشهای همه دستگاه های مسئول در اعزام و ارائه خدمات به حجاج بیت اله الحرام همچون حوزه نمایندگی ولی فقیه، سازمان حج و زیارت، هواپیمایی هما، فرودگاه ها، نیروی انتظامی و کارگزاران حج عربستان قدردانی کرد.
همچنین دولت به پیشنهاد وزارت کشور، آئین نامه صدور انواع گواهینامه های رانندگی را اصلاح کرد.
به باعث این اصلاحیه، نحوه استفاده از موتور سیکلتهای با حجم موتور بیشتر از ۲۰۰ سی سی در امور عملیاتی و مأموریتی توسط کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح مطابق ضوابطی خواهد بود که توسط نیروی انتظامی ابلاغ می شود.
گفتنی است، رانندگی دارندگان گواهینامه پایه سوم با وسایل سواری حمل و نقل عمومی با شرایط سپری شدن دو سال از دریافت گواهینامه رانندگی پایه سوم و داشتن حداقل سن ۲۳ سال تمام بلامانع است.
آیین نامه استخدامی دهیاران تصویب شد
دولت با هدف اصلاح مقررات دهیاری ها به منظور امنیت شغلی کارکنان دهیاری ها و دهیاران و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، آئین نامه استخدامی دهیاری های کشور و آئین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار را اصلاح کرد.
به باعث اصلاح آئین نامه استخدامی دهیاری های کشور، بکارگیری افراد در دهیاری ها بر مبنای قرارداد مشاغل کارگری در قالب قانون کار صورت خواهد گرفت و در صورت استخدام دهیاران در دستگاه های اجرایی، سوابق خدمت مرتبط آنها قابل قبول محاسبه می شود.
همچنین برپایه اصلاح آئین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار، در حوزه های انتخابیه کمتر از یک هزار نفر جمعیت، فعالیت دهیار، پاره وقت می باشد و در صورت احتیاج به کار تمام وقت، با توافق شورای بخش، آئین نامه مالی دهیاری ها در مورد ارائه راه های تأمین حقوق وی و تأیید استانداری ذی ربط در خصوص لزوم فعالیت تمام وقت دهیاری، امکان پذیر خواهد بود.
سرمایه سازمان خصوصی سازی افزایش یافت
هیئت دولت در ادامه، با افزایش سرمایه سازمان خصوصی سازی به میزان ۳۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۱۱۶ هزار ریال موافقت نمود.