ارتقای کیفیت محصولات داخلی کلید ورود به بازارهای جهانی

به گزارش اجاره مدیرکل استاندارد استان زنجان اظهار داشت: ارتقای کیفیت فرآورده های تولید داخل یکی راه های ورود به بازارهای جهانی است.
داوود کارگرزاده در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: هم اکنون تعداد ۳۶۶ نفر مدیر کنترل کیفیت و مسئول فنی در صنایع مختلف، مشغول فعالیت در واحدهای تولیدی تحت پوشش این استان هستند و از آغاز سال جاری تاکنون، ۳۲۲ نفر از مدیران کنترل کیفیت و مسؤلان فنی صنایع استان ۲۱۰۸ نفرساعت دوره آموزشی لازم را طی کرده و موفق به دریافت گواهی معتبر آموزشی شده اند.
این مسئول با اشاره به نامگذاری امسال، تحت عنوان سال “رونق تولید” توسط مقام معظم رهبری، افزود: مدیران کنترل کیفیت و مسولان فنی صنایع استان، باید با آموزش های لازم و بهره گیری از تجارب و تخصص های خود فرایند تولید را به دقت کنترل و نظارت کنند که بالتبع افزایش کیفیت و رعایت دقیق استانداردها، منجر به رونق تولید شده و ارتقای کیفیت فرآورده های تولید داخل یکی راه های ورود به بازارهای جهانی خواهد بود.
وی با اشاره به اجبار مدیران کنترل کیفی به گذراندن دوره های آموزشی، اضافه کرد: مدیران کنترل کیفیت واحدهای تحت پوشش استان باید سالانه ۱۶ ساعت دوره آموزشی را سپری کنند که یکی از الزامات صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت آنان، منوط به گذراندن دوره های آموزشی است.
مدیرکل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: در بحث کنترل کیفیت، نیازمند بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی دارای تخصص و مجرب در واحد کنترل کیفیت هستیم، نقش آنان در افزایش و ارتقای کیفیت و مرغوبیت کالاهای تولید داخلی و همینطور رونق تولید، بسیار محسوس بوده و در شرایط کنونی باید به این مساله بیشتر از پیش توجه گردد.