اعطای گرنت فناوری شریف به فناوری های حوزه توانبخشی

به گزارش اجاره عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه ایجاد تیم با حضور بخش مهندسی و بالینی در تمام دنیا کار سختی است، اظهار داشت: اگر در این عرصه موفق شویم، نتایج و برکات گسترده ای خواهد داشت.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سعید بهزادی پور در نشستی که امروز با حضور اساتید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه صنعتی شریف به منظور توسعه همکاریهای مشترک در حوزه فناوری های توانبخشی در بیمارستان رفیده برگزار شد، با اشاره به اینکه دو الی سه طرح بین مرکز تحقیقات فناوری های توانبخشی و دانشگاه علوم بهزیستی در حال پیگیری است، مهمترین مساله برای فعال کردن حوزه توانبخشی را همکاری با بخش مهندسی و بالینی عنوان نمود و توضیح داد: همکاری این دو بخش در تمام دنیا کار سختی است، اما چنانچه موفق شویم نتایج و برکات گسترده ای خواهد داشت. این در شرایطی است که دکتر فتوحی و دکتر عرب رؤسای دو دانشگاه صنعتی شریف و علوم بهزیستی علاقه مند به همکاری مشترک هستند و دکتر موحدی، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی شریف هم قول حمایت مالی از طرح های مشترک را داده اند.
وی با اشاره به اینکه در دانشگاه صنعتی شریف سالانه یک مرتبه گرنت فناوری داده می شود، اظهار داشت: حوزه سلامت از حوزه های با اولویت بالاست و بخش توانبخشی هم از اولویت بالایی برخوردار می باشد و در دوره بعد اعطای این گرنت، فناوری های توانبخشی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تشریح کرد: حمایت های گرنت فوق تا سال قبل بدین صورت بود که محققان طی یک دوره سه ساله و هر سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار می گرفتند و چنانچه طرحی به خوبی و با متد پژوهشی درستی تدوین شود، دانشگاه بهزیستی هم در همین سطح آنرا مورد حمایت قرار خواهد داد که در شرایط فعلی کشور موقعیت طلایی است.
اعلام نیاز بیمارستان رفیده به وسایل و تجهیزات بالینی
فریدون لایقی، رئیس بیمارستان رفیده هم در این جلسه ضمن اعلام نیاز بیمارستان در حوزه وسایل و تجهیزات بالینی پشتوانه علمی دانشگاه صنعتی شریف را کمک کننده به این حوزه دانست و اظهار داشت: این دانشگاه می تواند در زمینه بازسازی یا مهندسی معکوس تجهیزات بالینی فعالیت داشته باشد و در چند سال قبل هم فارغ التحصیلان این دانشگاه به ما کمک کرده اند.
وی اضافه کرد: اگر افرادی از این دانشگاه در بیمارستان مستقر شوند، بهتر نیازهای ما را خواهند شناخت و می توانیم این نیازها را به کمک نیروهای بومی و متخصص خودمان برطرف نماییم.
ضعف رشته ارتز و پروتز به لحاظ تکنولوژی
رضا وهاب کاشانی، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هم در این جلسه با تاکید بر آنکه رشته ارتز و پروتز به لحاظ تکنولوژی رنج می برد، اظهار داشت: ما در قرن تکنولوژی هستیم و هر کس تخصص و دانش فنی در حوزه خودش دارد که با همکاری مشترک خروجی بهتری خواهیم داشت.
وی با اشاره به همکاری مشترک این مرکز با مهندسان مکانیک و نرم افزار دانشگاه تهران، اظهار داشت: این همکاری مشترک سبب شده تولیدات خودمان را با هزینه های کمتر با دستگاه ها و تجهیزات مختلف وارداتی جایگزین نماییم.