وزیر امور اقتصاد و دارایی: عدم صدور ویزا جهت شرکت در اجلاس بانک جهانی روشی منسوخ شده است

به گزارش اجاره وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: صادر نکردن روادید برای شرکت کنندگان در نشست های بین المللی از جانب آمریکا روش منسوخ شده است بنابراین با عنایت به عدم صدور سفر خویش را به آمریکا لغو کردم.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، فرهاد دژپسند بامداد امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد عدم صدور ویزا جهت شرکت در اجلاس سالانه ۲۰۱۹ گروه بانک جهانی و صندوق بین الملل پول، اظهار نمود: سفر خود به آمریکا جهت شرکت در اجلاس سالانه ۲۰۱۹ گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول را با هدف اعتراض به«بی احترامی به هیات ایرانی این هیئت» لغو کردم.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز این روش ها منسوخ شده است، اضافه کرد: توسعه اقتصادی کشور با تاکید بر منابع داخلی با نگاه جهانی و برون زا مورد پیگیری است.
دژپسند همینطور در حاشیه بازدید از تصفیه خانه خین عرب مشهد در مورد وضعیت کشف رود، خاطرنشان کرد: در آخرین سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی به اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی به کشف رود اختصاص یافت.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه در مراحل آغازین کارحدود ۱۵ میلیارد تومان به کشف رود اختصاص یافت، ابراز کرد: در مراحل بعد روش تامین مالی با مشارکت بخش خصوصی تغییر پیدا کرد. یکی از آموزه های سیاست اقتصاد مقاومتی، مردمی سازی اقتصاد بوده است. بدین سان علاوه بر فراهم شدن امکان ایجاد پایداری و تداوم امور، اتکا به بودجه دولت هم نخواهد بود و کار به نحو مطلوب پیش خواهد رفت.
وی با تاکید بر اینکه نباید تامین منابع مالی را تنها از دولت انتظار داشت، اظهار داشت: با توسل به روش های جدید مانند مشارکت مردمی علاوه بر ایجاد پایداری به کاربرد بیشتر ابتکارات هم خواهیم پرداخت.
دژپسند با اشاره به اینکه اولین دفعه است که در صنعت آب به روش بیع متقابل تامین مالی پروژه صورت گرفته است، عنوان کرد: این نکته مهم می باشد که در بخش آب توانستیم چنین حرکتی را انجام دهیم، بنابراین این حرکت باید برای تمام کشور به خصوص در مناطق کم آب الگو شود.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به حضور شرکت دانش بنیان در این پروژه، اضافه کرد: حضور این شرکت ها در این پروژه سبب شده تا از دانش و ابتکارات این حوزه به منظور وابستگی کمتر به خارج و همینطور افزایش بهره وری در این پروژه استفاده نماییم.