سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق خبر داد قاچاق لوازم خانگی دست دوم با برچسب ۲۰۱۹

به گزارش اجاره سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با اشاره به اینکه در نیمه اول سال ۴۰۰ میلیارد کشفیات قاچاق لوازم خانگی داشتیم، اظهار داشت: افراد کالای لوازم خانگی دسته دوم را وارد می کنند و روی آن برچسب ۲۰۱۹ می زنند.

به گزارش اجاره به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمیدرضا دهقانی نیا گفت: حجم قاچاق در بازه زمانی خاص به آمار کل سال تعمیم داده می شود که این روند از نظر بنده و کارشناسان این حوزه صحیح نیست.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: قانونگذار، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق را بعنوان مرجع رسمی بررسی و آمار قاچاق در کشور اعلام نموده است؛ پس اگر هر نهاد یا شخصیت حقیقی و حقوقی از روی دغدغه آماری اعلام نماید، قابل استناد نیست.
دهقانی نیا افزود: طبق آمار رسمی در شش ماهه اول سال ۹۷ و ۹۸، دومین کشفیات ما در حوزه مبارزه با قاچاق به لوازم خانگی معطوف به ارزش آن بیشتر از ۴ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.
وی اظهار داشت: این آمار نشان میدهد لوازم خانگی در رده دوم اقلام کشف شده قاچاق قرار گرفته و از سویی ستاد مبارزه با قاچاق وظیفه خودرا به انجام رسانده است.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد: قاچاق لوازم خانگی وجود دارد ولی نه با آن شدتی که برخی اعلام می کنند.
وی با اشاره به اینکه آمار و ارقام رابطه مستقیمی میان قاچاق و کشفیات نشان نمی دهد، اضافه کرد: در شش ماهه سال ۹۸ بیشتر از ۴۰۰ میلیارد کشفیات قاچاق لوازم خانگی داشتیم.
دهقانی نیا اظهار داشت: قسمتی از قاچاق ورودی لوازم خانگی در خصوص این است که افراد کالای لوازم خانگی دسته دوم را از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد می کنند و روی آن برچسب ۲۰۱۹ می زنند و ما چنین مواردی را در سطح بازار شاهد می باشیم.

منبع: