گزارش اجاره چالش جاماندگان کمک معیشتی

اجاره: بااینکه مطابق با بیان رسمی متولیان، مقرر است بعد از ۲۴ ساعت از ارسال پیام به سامانه #۶۳۶۹؛ کد رهگیری ارسال شود، اما بررسی ها نشان میدهد برای بعضی از افراد هنوز کدی ارسال نشده است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، بعد از اختتام سومین مرحله از دور اول پرداخت کمک های معیشتی به ۱۷.۷ میلیون خانوار ایرانی، سامانه ای تحت عنوان #۶۳۶۹* برای ثبت درخواست های جدید متقاضیان اعلام گردید.
مطابق با بیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متقاضیانی که موفق به دریافت کمک معیشتی در دور اول نشده اند باید تا ۱۰ روز کد ملی خودرا (سرپرست خانوار با سیمکارت به نام خود) به این سامانه ارسال و تا ۲۴ ساعت بعد کد رهگیری را دریافت نمایند.
حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت چند روز قبل اظهار داشته بود: « برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک فقط سرپرست خانوارها به این سامانه بازگشت و درخواست خودرا ثبت کنند و نتیجه هم در مدت ۲۴ ساعت اطلاع رسانی خواهد شد.»
وی روز گذشته هم از ثبت درخواست ۵.۴ میلیون خانوار در سامانه مذکور آگاهی داده است که بررسی های میدانی و تماسهای مردمی نشان میدهد برای خیلی از آنها کد رهگیری ارسال نشده است.
ثبت درخواست های بی نتیجه
در این بین، از روز نخست اعلام آدرس این سامانه، در ابتدا شاهد اختلالات گسترده و عدم دسترسی خصوصاً در خطوط همراه اول به سامانه مذکور بودیم. حال که اختلالات دسترسی به سامانه به حداقل رسیده است، مشکل دیگری در خصوص «عدم ارسال کد رهگیری» هویدا شده که به نگرانی متقاضیان دامن زده است. در ادامه قسمتی از پیام های مربوط به عدم دریافت کد رهگیری بازنشر می شود:
یکی از مخاطبان مهر در پیامی نوشته است: «سلام. بازنشسته ناجا هستم. ما چهارنفریم یارانه هم برمبنای ۴ نفرمیگیریم. ولی بسته کمک معیشتی ۱۰۳ هزار تومن واریز شده برامون یعنی فقط ۲ نفر. به کجا اعتراض نماییم کد ۶۳۶۹ روهم میزنم ثبت گردید ولی پیامکی نیامده»
یکی دیگر از متقاضیان در تماسی با خبرگزاری اعلام نمود که «بنده بعنوان سرپرست خانوار با سیم کارتی که به اسم خودم بوده، از روز نخست با سامانه ۶۳۶۹ ارتباط گرفتم اما با گذشت دو روز هنوز پیامی تحت عنوان کد رهگیری برای من ارسال نشده است، فقط پیامی به مضمون اینکه «با این شماره با شما در ارتباط خواهیم بود» برایم ارسال شد.»

همچنین مخاطب دیگری برای مهر نوشته است: «مگه نگفتند پس از فرستادن کدملی ۲۴ ساعت بعد کد رهگیری براتون ارسال میشه، الان ۴۸ ساعت شده پس چرا کد رهگیری نیومده برای من؟»
یکی از دیگر متقاضیان در پیامی به مهر نوشته است: «تا الان صد بار پیام فرستادم برای ۶۳۶۹ اما هیچ کد رهگیری نمیاد.»
مخاطب دیگری نوشت: «چرا پس از کلی وررفتن با کد دستوری اعلام شده برای ثبت کد ملی، و پس از گذشت بیشتر از ۲۴ ساعت هیچ پاسخ و یا کد رهگیری داده نمی شود؟»
کاربر دیگری برای مهر نوشته است: «کد ملی خودرا با شماره همراه خود طبق روشی که اعلام نموده اند یعنی با #۶۳۶۹* ثبت کرده ام و ۲۴ ساعت و بلکه بیشتر هم گذشته ولی هیچ پاسخ و یا پیامی دریافت نکرده ام آیا باید باردیگر شروع کنم؟»
همچنین یکی دیگر از متقاضیان به مهر نوشت: «دیروز ظهر کد ملی را به #۶۳۶۹* فرستادم ولی با وجود گذشتن ۲۴ ساعت هنوز جواب و کد رهگییری فرستاده نشده.»
شخص دیگری برای مهر نوشته است: «با سلام، بیشتر از ۲۶ ساعت پیش در سامانه اعتراض کد ملی خودم (سرپرست خانوار) رو ثبت کردم ولی کد رهگیری برام ارسال نشده، لطفا پیگیری کنید.»
به گزارش اجاره به نقل از مهر، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت روز گذشته گفته به سبب اختلال در سامانه پیامکی همراه اول سایت در روز نخست با مشکل روبرو شد حال اینکه تعداد ثبت نام کنندگان بوسیله شرکت رایتل و ایرانسل به ۱۵۰۰ کد ملی رسید.
این در حالی است که مشکل مذکور محدود به روز نخست نبود و طی روزهای بعد نیز ادامه داشت و الان نیز خیلی از کسانی که موفق به ثبت اعتراض شده اند، هنوز کدرهگیری دریافت نکرده اند.
پیگیری های خبرنگار ما برای گفتگو با سخنگوی ستاد شناسایی مشمول طرح معیشتی دولت برای پیگیری این مشکل به نتیجه نرسید.

منبع: