چه خبر از خودروی جدید کیاموتورز؟

اجاره: بنظر می رسد که شرکت کره ای کیاموتورز می خواهد خودروی تمام الکتریکی جدیدی را در تابستان سال آینده میلادی عرضه نماید.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، گزارش های غیررسمی انتشار یافته در وبلاگ theKEEA حاکی از آنست که شرکت کیاموتورز کره جنوبی تصمیم گرفته است عرضه سومین خودروی تمام الکتریکی خودرا که کیا سلتوس (Kia Seltos EV) نام دارد، از تابستان سال ۲۰۲۰ میلاید آغاز کند و آنرا در اختیار مشتریان و علاقمندان قرار دهد.
کیا سلتوس یک کراس اوور کامپکت جدید است که پس از دو خودروی تمام الکتریکی این خودروساز یعنی کیا سول (Soul EV) و کیا نیرو (Niro EV)، سومین محصول پاک و دوستدار محیط زیست آن به حساب می آید که قرار در بازارهای جهانی همچون کره جنوبی، هند و ایالات متحده آمریکا ارائه شود.
کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه خودرو برآورد و اعلام نموده اند که این خودرو قادر خواهد بود سهم قابل توجهی را از بازارهای جهان خصوصاً کشورهای آسیایی به خود اختصاص دهد و به موفقیت شایان توجهی از لحاظ استقبال مشتریان و میزان فروش نائل شود.
این گزارش های تایید نشده در خصوص آن است که احیانا موتور و باتری این خودروی تمام الکتریکی به ترتیب ظرفیتی معادل ۱۵۰ کیلووات و ۶۴ کیلووات ساعت دارند که توان پیمایش مسافتی معادل ۴۰۰ کیلومتر یا ۲۵۰ مایل را به آن خواهد داد. از آنجایی که این خودرو اندکی نسبت به کیا نیرو و کیا سول بزرگتر است، بدین سبب توان پیمایشی آنها نیز اندکی کمتر است.
برمبنای وب سایت insideevs، همین طور خیلی از مفسرین اعتقاد دارند که این خودروی تمام الکتریکی منحصرا برای بازار کشورهای آسیایی همچون کره جنوبی، چین و هند عرضه خواهد شد و مشتریان اروپایی و آمریکایی شاهد آن نخواهند بود.
همین طور انتظار می رود میزان تولید این خودرو که در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۹ رونمایی شده بود، در کره جنوبی برای اولین سال زیر ۱۰ هزار دستگاه باشد.

منبع: