چند ترفند ساده برای زیباسازی منزل شما با گیاهان آپارتمانی

یکی از این روش های زیبا کردن منزل خرید گیاهان آپارتمانی و استفاده از اون ها در کنار پنجره های کوچیک ماست.

همه ما از یکنواختی محیط اطرافمون خسته می شیم و به دنبال این هستیم که با تغییراتی هر چند کوچیک، به فضای منزل مون روحی تازه ببخشیم. اما چطور و با چه ترفندهایی؟ یکی از این روش ها خرید گیاهان آپارتمانی و استفاده از اون ها در کنار پنجره های کوچیک ماست؛ یا می تونیم یه گلدون کاکتوس رو روی میز کارمون قرار بدیم. جدیدا که مد شده گیاهان آپارتمانی رو توی لامپ های حبابی قرار میدن و از سقف خونه هاشون آویزون می کنند! پس باید موضوع جالبی رو برای تغییر روحیه خودتون و آپارتمان تون پیدا کرده باشید. البته باید حتما شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی رو بدونید تا رشد خوبی داشته باشن و با قلمه زدن، گلدون های دیگه ای رو هم به گلخونه کوچیک تون اضافه کنید.

فواید نگهداری گیاهان آپارتمانی

رابطه مستقیمی بین محیط پیرامون شما و آرامش شما وجود دارد که این ارتباط، به لحاظ علمی نیز ثابت شده است. پیرامون خود را با نگهداری گیاهان آپارتمانی به یک فضای سبز کوچک تبدیل کنید و از نوشیدن چای در کنار آن ها لذت ببرید.

گیاهان ما را آرام می کنند و به کیفیت هوای اطرافمان کمک می کنند. برخی از تحقیقات علمی در زمینه گیاهان آپارتمانی به این نتیجه رسیده اند که، این سبزینه های کوچک امید به زندگی را در ما تقویت می کنند البته به شرطی که شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی را بدانید.

می توانید گل ها و گیاهان مصنوعی را تهیه کنید، که بدون مراقبت شما نیز، همیشه ظاهری سبز دارند؛ اما نه شاهد رشدشان هستید و نه هوای خانه شما را تهویه می کنند. پس بهتر است با خرید گیاهان آپارتمانی، هر چه سریع تر یک گلخانه کوچک در منزل مان داشته باشیم و هر روز صبح از دیدن تلالو نور بر روی گلبرگ هایشان لذت ببریم!

ترفند ها و نحوه تکثیرگیاهان آپارتمانی

  1. یک دیوار کوچک سبز در خانه تان در نظر بگیرید

هرگز  چیزی از "دیوارهای سبز" شنیده اید؟ دیوارهای سبز، یک فضای بی نظیر در معماری و طراحی داخلی مدرن هستند و برای افرادی که فضای کف زیادی ندارند بسیار مناسب است. دیوار سبز شامل یک سیستم بهم پیوسته از گیاهان مختلف است که به صورت عمودی آویزان هستند. شما اغلب، این نوع از دیوارها را در طرف بیرونی ساختمان ها مشاهده کرده اید.  اما حالا با داشتن بودجه بسیار کمتری می توانید دیوارهای منزل تان را نیز به خانه گیاهان تبدیل کنید.

برای انجام این کار می توانید از سایت حریرگل، کیت های مخصوص کاشت داخلی را خریداری کنید. وقتی یک کیت را خریداری می کنید، اطمینان حاصل کنید که خاک داخل آن و آب، به دیوارهای شما نشت نخواهند کرد و از دستورالعمل های آبیاری کاملاً پیروی می کنند.

  1. تراریوم خود را بسازید

تراریوم‌ها در حال حاضر بسیار محبوب هستند و آن هم به دلیل جذابیت بسیار بالای آن ها می باشد. بر روی میز پذیرایی، اپن آشپزخانه و میز کار شما قرار می گیرند و طراوت خاصی را به محیط شما می بخشند. تراریوم ها باغ های کوچک شیشه ای کم نظیری هستند که با آب کم و مقداری نور هم می توانند دوام بیاورند.

آموزش های بسیار خوبی در مورد ساخت تراریوم‌ به صورت آنلاین در سایت حریرگل وجود دارد، اما قبل از آن، باید برای ساخت تراریوم، یک ظرف شیشه ای خوب، گیاهان آپارتمانی، خاک و سنگ ریزه ها برای بستر گلدان، به علاوه لوازم تزئینی کوچکی که می خواهید به مجموعه تان اضافه کنید، نیاز دارید.

شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی

هنگام خرید گیاهان آپارتمانی، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی می باشد. یعنی اینکه بدانید گیاه شما هر چند روز یک بار به آبیاری نیاز دارد. و یا اینکه باید در مکان های کم نور قرار بگیرد و یا پر نور؟ نوع خاک و کودی که نیاز دارد نیز مهم است. برای قلمه زدن آن و تکثیر آن چه باید کرد؟

همان طور که می بینید، پاسخ تمامی سوالات بالا بر روی شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی، تاثیر گذار است. اگر به گیاهی بیش از حد مورد نیاز آب بدهیم، ابتدا ریشه آن می گندد و سپس ساقه و گلبرگ ها زرد می شوند. همچنین اگر گیاهی که به مقدار زیادی نور نیاز دارد را در مکانی کم نور بگذاریم، پس از مدتی پژمرده می شود و برگ های آن به زردی می گراید. پس دقت به شرایط نگهداری این گیاهان، کمک می کند تا شاداب بمانند و همچنین تکثیر آن ها را امکان پذیر می کند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که بعضی گیاهان می توانند در آپارتمان بمانند و بعضی دیگر نه. گیاهان آپارتمانی، مخصوص محیط داخلی منزل می باشند و نمی توان آن ها را در باغچه حیاط کاشت. زیرا این گیاهان توانایی تحمل سرما یا گرمای بیش از حد را ندارنو به سرعت از بین می روند.

همچنین گیاهی که برای رشد و نمو به خاک باغچه و هوای آزاد نیاز دارد را نمی توان در محیط منزل نگه داشت. و باید حتما در محیط باغ کاشته شود. موقع خرید گیاهان آپارتمانی، این نکته را در نظر بگیرد که این گیاهان پیش از منزل شما در گلخانه نگهداری می شده اند و مهم است که در خانه تان هم بتوانید، محیطی مانند آن جا را برایشان فراهم کنید.

خرید گیاهان آپارتمانی

فضای زندگی خود را با گیاهان آپارتمانی زیباتر کنید تا حال و هوای شما نیز زیباتر شود. در حالی که ممکن است فکر کنید برای نگهداری گیاهان آپارتمانی  به فضای بزرگی در خانه تان احتیاج دارید، با بازید از سایت حریرگل متوجه می شوید که با هر متراژ آپارتمان و با هر نوع سلیقه ای، ما یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. خوشبختانه، مجموعه ای کامل از گیاهان آپارتمانی مناسب برای کوچک ترین خانه ها نیز وجود دارد. برای خرید گیاهان آپارتمان که با قیمتی بسیار استثنایی عرضه می شوند، سری به سایت حریرگل بزنید.

صفات ایده آل برای گیاهان آپارتمانی

هنگام خرید گیاهان آپارتمانی هر چیزی را که نظرتان را جلب می کند، خریداری نکنید. درعوض، دقت کنید که گیاه شما در آینده چقدر بزرگ خواهد شد، به نور کم نیاز دارد یا زیاد؟ به چه میزان مراقبت نیاز دارد و اگر شما یک هفته کامل را در مسافرت به سر می برید، پس از بازگشتن با چه صحنه ای قرار است مواجه شوید؟ وقتی به دنبال خرید یک گیاه برای آپارتمان خود هستید، در اینجا باید دو نکته مهم زیر را در نظر داشته باشید:

  1. شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی
  2. نحوه تکثیر گیاهان آپارتمانی

ویژگی های مشترک برای گیاهان آپارتمانی

  • گیاهان آپارتمانی به نگهداری کمی نیاز دارند. به این معنی که آنها نیاز به مراقبت زیادی به غیر از آبیاری و دوز گاه به گاهی از کود ندارند.
  • در صورت فراموش کردن آبیاری آن ها به سرعت پژمرده می شوند.
  • گیاهان آپارتمانی گل دار، برگ و شکوفه های زیبایی دارند که باعث زیبایی دو چندان آن ها می شود.
  • گیاهان آپارتمانی عمری طولانی مدت دارند.
  • گیاهان آپارتمانی رایحه ای سنگین از عطر گل ها را که باعث حساسیت می شود، تولید نمی کنند.
  • برای استفاده در خانه هایی با فضای نسبتا کوچک بسیار مناسب و نسبتاً انعطاف پذیر هستند.
  • بهترین گیاهان برای آپارتمان ها به طور معمول از نظر ساقه کوتاه هستند.
  • گیاهان آپارتمانی خوب چشم نواز و بی نظیر هستند.
  • هوای منزل را تصفیه می کنند و انرژی منفی را از شما دور می کنند.

گیاهان برتر برای ساکنان آپارتمان

دلایل زیادی برای ترکیب گیاهان در دکوراسیون منزل شما وجود دارد. از آن جایی که بسیاری از افراد شاغل هستند و وقت زیادی برای رسیدگی به گیاهان را ندارند، ما لیستی از گیاهان خاص و بسیار محکم را برای ساکنین آپارتمان مانند خودتان تهیه کرده ایم تا تعهد کمتری نسبت به مراقبت و حفظ فضای سبز آپارتمان تان داشته باشید.

۱٫ پتوس

از ویژگی های مهم این گیاه، تصفیه هوا و دفع سمومی مانند فرمالدهید که اغلب در وسایل خانگی مانند فرش ها یافت می شود، است. گیاه پتوس می تواند در شرایط مختلفی دوام بیاورد، اما توجه داشته باشید که نور کم ممکن است باعث کاهش تنوع برگ ها شود.

۲٫ سانسوریا

سانسوریا در دسته پر تحمل ترین گیاهان قرار می گیرد. فواید آن شامل توانایی تصفیه هوا و از بین بردن سمومی مانند فرمالدهید و بنزن است.

۳٫ برگ عبا

این گیاهان دارای برگ هایی به رنگ سبز تیره هستند و می توانند زیبایی زیبایی بصری را به هر گوشه ای از آپارتمان شما اضافه کنند. آن ها همچنین به کم نور بودن میل دارند و با آب بسیار کمی و خاک ضعیف می توانند زنده بمانند.

۴٫ کاکتوس

کاکتوس ها در انواع اشکال و اندازه های عجیب و شگفت انگیز موجود هستند. مراقبت از این گیاهان آسان است به طوری که حتی می توانند در بیابان هم زنده بمانند.

۵٫ گیاه عنکبوت

گیاهان عنکبوتی در رده کم نور قرار می گیرند و نحوه تکثیر آن ها نیز بسیار آسان می باشد. برای اطلاع از نحوه تکثیر گیاهان آپارتمانی و شرایط نگهداری آن ها به وبسایت حریرگل مراجعه کنید.

انواع دیگر گیاهان آپارتمانی

  • بامبو
  • بگونیا
  • بگونیا رکس
  • دیفن باخیا
  • فیتونیا
  • برگ بیدی
  • کاج مطبق
  • پا فیلی
  • نخل مرداب

و صدها نوع گیاه دیگر در این دسته بندی قرار می گیرند که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. پس تا قبل از شروع سال جدید، فکری برای سرسبزی و زیبایی آپارتمان خود بکنید…