خطر انتقال کرونا بوسیله واردات کدام کالاها بیشتر است؟

به گزارش اجاره ایسنا/سمنان مدیرکل گمرک استان سمنان اظهار داشت: باتوجه به خطر شیوع ویروس کرونا، کالاهای وارداتی از چین با حساسیت بیشتری کنترل می شود.

علی سعدالدین در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: احتمال خطر انتقال ویروس از راه برخی کالاها و همچون کالاهای بهداشتی و.. وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که با عنایت به حجم بالای واردات استان سمنان از چین آیا کنترل ویژه ای بر فرایند واردات در این مقطع زمانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: کنترل کاملا جدی در این بخش صورت می گیرد و کالاها و به خصوص کالاهای بهداشتی، آرایشی و.. از چند صافی عبور می کنند تا از سلامت آنها مطمئن شویم ازاین رو مصرف کنندگان نباید دغدغه ای در این ارتباط داشته باشند.

وی از چنین بعنوان یکی از کشورهایی نام برد که نه تنها استان که کشور مراودات تجاری بالایی با آن دارد، تصریح کرد: با عنایت به ضریب بالای خطر ویروس کرونا در همه مبادی ورودی با حساسیت بالایی به این امر توجه می شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان همینطور از تشکیل ۳۳ پرونده به ظن قاچاق کالا در گمرک این استان از آغاز سالجاری تابحال اطلاع داد و اضافه کرد: ارزش این کالاها که عموما از راه نیروی انتظامی استان به این اداره کل ارجاع شده بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه تناژ این کالاهای قاچاق را افزون بر ۱۸۰۰ تن اعلام نمود و اظهار داشت: مقابله با قاچاق کالا در همه دستگاه های متولی و همچون گمرک استان با حساسیت بالا پیگیری و با متخلفان برابر قوانین برخورد می شود.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا- به تازگی ویروس کشنده کرونا در اقصی نقاط چین و ورایِ آن شیوع پیدا کرده و صدها نفر را آلوده کرده است. به قول کارشناسان این ویروس جدا از تهدید سلامت در چین، اقتصاد این کشور و دنیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
چین یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و استان سمنان هم چه در بخش واردات و چه در صادرات مراوداتی با این کشور دارد.

منبع: