بریتانیا: فروش خودرو های بنزینی و دیزلی تا ۱۲ سال دیگر ممنوع می شود

اجاره: سخنگوی وزارت راه و حمل و نقل بریتانیا اخیرا خاطرنشان کرده که ممنوعیت تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی زودتر از آنچه اعلام شده است، اجرا خواهد شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، گرانت شاپس، سخنگوی وزارت راه و حمل و نقل بریتانیا در گفت وگویی با گزارشگر رادیو BBC اعلام نموده که قانون ممنوعیت تولید و فروش خودرو های بنزینی و دیزلی در این کشور که قرار بود در سال های ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ میلادی عملی شود، احیانا زودتر و حدود سال ۲۰۳۲ میلادی اجرا خواهد شد.
طبق گزارش وب سایت insideevs، این بدان معناست که تا ۱۲ سال آینده مشتریان بازار خودرو در بریتانیا قادر نخواهند بود خودرو های جدیدی که موتور و پیشرانه های بنزینی و دیزلی دارند، خریداری و استفاده کنند.
خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش بیش از پیش خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاک، باعث شده است که شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
یکی از این کشورهای پیشگام در توسعه وسائل حمل و نقل، بریتانیا بود که بمنظور حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از افزایش گرمایش زمین و انتشار گازهای آلاینده و خطرناک به جو زمین از تصویب و اجرای قانون توسعه زیرساخت های لازم جهت استفاده از خودرو های برقی و ممنوعیت خودرو های بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۴۰ میلادی آگاهی داده بود.

منبع: