صادرات رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی آزاد است

به گزارش اجاره دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران وضعیت کشت گوجه فرنگی امسال را خوب توصیف کرد و اظهار داشت که بر مبنای تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی آزاد است.
سیدمحمد میررضوی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: صادرات گوجه فرنگی پیشتر برای یک ماه از اول تا ۳۱ فروردین آزاد شده بود، اما با عنایت به این که این مورد ۲۰ فروردین به گمرک ابلاغ گردید، واحدهای تولیدی طی ۱۰ روز نتوانستند صادرات انجام دهند و درخواست نمودند که باردیگر صادرات این محصول آزاد شود که به دنبال آن، بر مبنای تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی آزاد شد.
به قول وی با عنایت به این که میزان تولید گوجه فرنگی مشخص نبود، صادرات رب گوجه قبلا ممنوع شده بود تا قیمت ها در داخل افزایش پیدا نکند، اما هم اکنون کشت گوجه فرنگی خوب است و با عنایت به نزولات آسمانی پیشبینی می شود که تولید گوجه فرنگی وضعیت خوبی داشته باشد، ازاین رو با هدف پشتیبانی از کشاورز و ایجاد انگیزه برای کشت گوجه صادرات رب گوجه فرنگی آزاد شده است.
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران همینطور اظهار داشت که عموما نصف رب گوجه فرنگی تولیدی در سال، صادر می شود.
میررضوی در انتها تصریح کرد که شیوع کرونا تأثیر زیادی بر صنایع کنسرو نداشته و به علت اینکه این محصولات در یک فرایند حرارتی تولید می شود مردم رغبت بیشتری به استفاده از اینگونه محصولات به نسبت غذاهای آماده دارند.