اطلاعیه ایران خودرو و سایپا برای قرعه کشی فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو

به گزارش اجاره دو خودروساز بزرگ که عرضه دهنده محصولات خودرویی در طرح فروش فوق العاده خودرو هستند، با صدور یک اطلاعیه مشترک، نکاتی را پیرامون فرایند قرعه کشی طرح فروش فوق العاده خودرو ۲۵ هزار دستگاه خودرو را تشریح کردند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، در جهت طرح فروش فوق العاده ۲۵ هزار دستگاه سایپا و ایران خودرو ویژه ایام عید سعید فطر که از روز عید فطر (چهارم خردادماه) شروع شده تا ۱۴ خرداد هم ادامه دارد و بعد از آن فرایند قرعه کشی بین افراد ثبت نام کنندگان برگزار می شود. همانطور که پیش از این هم بارها اعلام شده است، نمایندگانی از نهادهای نظارتی و رسانه های همگانی در زمان قرعه کشی حضور خواهند داشت. متقاضیانی که نام آنها در این قرعه کشی برگزیده می شود، ظرف مدت ۴۸ساعت بعد از اعلام نتایج، بایستی وجه خودرو مورد نظر خویش را واریز نمایند.
پیرو جلسه روز گذشته(جمعه) کمیته خودرو که با حضور اعضای کمیته شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دو شرکت خودروساز (گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا) برگزار شده است، بدینوسیله اطلاعیه مشترک خودروسازان به شرح زیر است:
۱- جهت اطمینان بخشی به افکار عمومی در صحت و دقت قرعه کشی، نهادهای نظارتی و رسانه ها در تمامی مراحل قرعه کشی، حضور خواهند داشت.
۲- بلافاصله بعد از اتمام فرایند قرعه کشی، اطلاع رسانی لازم در سایت هر یک از خودروسازان به تفکیک خودرو صورت خواهد گرفت.
۳- متقاضیان مکلفند ظرف ۴۸ ساعت بعد از اعلام منتخبان از جانب خودروسازان، نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند؛ ضمن اینکه در صورت عدم واریز وجه، اسامی نفرات جایگزین از محل رزرو، توسط خودروساز و با تائید دستگاه های نظارتی اعلام می شود.
۴- صرفا سند فروش خودرو از جانب خودروساز، با درج عبارت «ترهین یکساله در فروش فوق العاده» ، به خریداران تحویل و شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز) از جانب پلیس راهور تحویل خودروساز گردیده که بعد از اتمام دوران ترهین، از جانب خودروسازان، تحویل خریدار خواهد شد.
۵- با عنایت به مفاد قرارداد فروش؛ امکان فروش وکالتی خودرو های ثبت نامی از جانب متقاضیان در دوران ترهین وجود نخواهد داشت.
۶- متقاضیانی که ظرف ۳۶ ماه گذشته از خودروسازان، خودرو خریداری نموده یا پلاک فعال داشته باشند، از لیست قرعه کشی حذف خواهند شد.