در گفت وگو با اجاره مطرح شد منظم شدن قیمت میوه و صیفی با قیمت گذاری و صدور فاکتور در مبداء

به گزارش اجاره رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اظهار داشت: اگر همه میوه ها و صیفی جات در مبدا یعنی میدان میوه و تره بار مرکزی بسته به نوع و کیفیت، قیمت گذاری و فاکتور آنها هم صادر شود و همینطور قیمت خرید و فروش این اقلام هم مشخص شود، بطور قطع قیمت میوه ها و صیفی جات در سطح شهر منظم خواهد شد.

اسدالله کارگر در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت میوه ها و صیفی جات با کیفیت یکسان در مغازه های مختلف، متفاوت می باشد، اظهار داشت: به علت اینکه در میدان میوه و تره بار مرکزی زمان مشخصی برای خرید میوه و صیفی برای اعضای اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی وجود ندارد و اعضای اتحادیه ما یک جنس را در ساعات مختلف با قیمت های متفاوت از میدان تهیه کنند و همین مساله سبب تفاوت قیمت می شود. از طرفی طولانی بودن ساعت کار میدان مرکزی سبب می شود واسطه گران از فرصت استفاده کنند و اقلام را چندین برابر قیمت بفروشند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف قیمتی که در سطح شهر در واحدهای خرد مشاهده می شود، از جانب میدان مرکزی تحمیل می شود، اظهار داشت: در میدان میوه و تره بار مرکزی هیچ ثبات قیمتی وجود ندارد و ملاک عرضه و تقاضاست. بارها پیشنهاد دادیم که برای ساماندهی قیمت ها، ساعت مشخصی برای خرید اختصاص داده شود تا دست واسطه گران در این بین کوتاه شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با تاکید بر اینکه بحث گرانفروشی در خرده فروشی ها مطرح نیست و این گرانفروشی مربوط به مبدا است، اظهار داشت: همه اقلام در خرده فروشی ها باید دارای فاکتور خرید باشند و سود آن هم مشخص شود. چنانچه در هر مغازه فاکتور خرید با قیمتی که برروی اقلام درج کرده، متفاوت باشد، با آن واحد برخورد خواهد شد و اگر مشتریان هم احساس کردند قیمت میوه و کیفیت آن تناسبی باهم ندارد، می توانند با سامانه ۱۲۴ یا با شماره ۵۵۶۶۲۳۸۰ که مختص اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی است، تماس گرفته و گرانفروشی را اطلاع دهند.