وزارت اقتصاد اعلام کرد؛ انتشار ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در سال ۹۸

اجاره: معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد در سال ۹۸ مجموعاً ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی و ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی منتشر نمود.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، کمیته اطلاع رسانی هفته دولت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی گزارشی در تشریح اهم سیاست ها، برنامه های عملیاتی، اقدامات اجرایی و دستاوردهای معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه، اعلام نمود: در سال ۹۸ مجموعاً ۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۴۰ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی و ۴۲ هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی انتشار یافته است. همین طور در طول سال ۱۳۹۸، معادل ۱۳۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال تهاتر بدهی ها و مطالبات دولت بوسیله صدور اوراق تسویه نوع اول و دوم صورت گرفته است.
این گزارش، همچنین، تهاتر بدهی ها و مطالبات دولت به مبلغ ۲۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، برمبنای ۱۳ مصوبه هیئت وزیران را، بعنوان بخش دیگر از عملکرد معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی سال ۱۳۹۸ اعلام می کند.
پرداخت حقوق به ۲.۵ میلیون کارمند دولت
در بخش دیگری از این گزارش، هوشمند سازی عملیات مالی دولت بعنوان فصلی دیگر از وظایف معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور یاد شده قرار گرفته و اجرای کامل سامانه تخصیص اعتبارات (سناب)، سامانه جامع حسابداری خزانه، سامانه درخواست وجه الکترونیکی، سامانه مدیریت حساب های بانکی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت به صورت مستقیم و هم زمان بعنوان مصادیق اجرایی آن معرفی شده است.
همچنین این گزارش تصریح دارد: خزانه داری کل کشور، حقوق و مزایای مستمر حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت را بوسیله سیستم پایای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم و هم زمان پرداخت می کند.
ثبت ۴۴۱ هزار و ۷۵۱ ملک دولتی
در این گزارش آمده است: برای شناسایی اموال غیرمنقول دولت با ایجاد سامانه جامع اطلاعات دستگاه های اجرایی (سادا) و ایجاد حساب کاربری و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی، تا مرداد سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۴۱ هزار و ۷۵۱ ملک دولتی ثبت شده که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۷۵۴ ملک در یک ساله اخیر، شناسایی و ثبت شده است.
این گزارش از صدور تعداد ۹۰۷ فقره گواهی برای تثبیت مالکیت اموال غیرمنقول دولت طی یک سال منتهی به انتها مرداد ۱۳۹۹ و شناسایی و ثبت تعداد ۷.۵ میلیون قلم، اموال منقول با اجرای نظام نوین اموال منقول غیرمصرفی و شیوه نامه شناسایی اموال دولت توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در حد فاصل مرداد ۱۳۹۸ لغایت مرداد ۱۳۹۹ توسط آگاهی داده است.

منبع: