سخنگوی گمرک در گزارش اجاره مطرح کرد آخرین وضعیت مرزهای مسافری با ۹ کشور همسایه

سخنگوی گمرک اظهار داشت: درباره اتباع کشور ایران و  کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق  تنها کسانی که تابعیت یا اقامت کشور مقابل را دارند و یا مجوزها و روادید خاص دارند، می توانند تردد کنند.
سید روح الله لطیفی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت مرزهای مسافری کشور اظهار داشت: اتباع دو کشور ایران و افغانستان به شرط دریافت روادید امکان تردد از مرزهای ماهیرود، دوغارون و میلک را دارند. اما درباره اتباع کشور ایران و کشورهای آذربایجان، ارمنستان و عراق تنها کسانی که تابعیت یا اقامت کشور مقابل را دارند و یا مجوزها و روادید خاص مانند درمان، تجاری، دانشجویی یا خانواده دیپلمات های مقیم را دارند، می توانند تردد کنند. وی درباره آخرین وضعیت مرزهای زمینی نیز اظهار داشت: مرز زمینی ترکمنستان کاملاً بسته است و تنها مبادلات بوسیله ریلی و در مرزهای اینچه برون در استان گلستان و مرز سرخس در استان خراسان رضوی انجام می شود. لطیفی در زمینه مرزهای ایران با عراق نیز اظهار داشت: در کشور عراق مرزهایی که با منطقه اقلیم کردستان عراق وجود دارد مانند قبل فعالیت دارند اما در بخش های عربی عراق، مرز چذابه بسته است، سایر مرزها نیز به جز مرز خسروی که همه روزه باز است، تنها دو روز در هفته باز هستند و از هر مرز که در بخش های غیر کردی است هفته ای ۵۰۰ کامیون کالا از ایران می تواند صادرات داشته باشند و عبور و مرور کند. وی با اعلان اینکه مرزهای زمینی افغانستان، پاکستان، آذربایجان، نجوان و ترکیه نیز باز هستند، گفت: مسافران کشور ترکیه که دارای اقامت یا تابعیت کشور مقابل هستند و یا مجوزهای خاص مانند درمان یا تحصیل دارند و یا خانواده دیپلمات ها، از دو مرز سرو و سوداگر می توانند عبور کنند ولی کامیون ها تنها از مرز بازرگان عبور و مرور می کنند و از مسیر ریلی نیز می توانند از مرز رازی عبور کنند.
لطیفی بیان داشت: حواشی مرز میلک افغانستان، با تفاهم نامه استانداری سیستان و بلوچستان با طرف مقابل به پایان رسید و این مسیر باز است.