طرح جهش تولید آماده ورود به صحن علنی مجلس

به گزارش اجاره رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرح جهش تولید برای عرضه در صحن علنی مجلس اطلاع داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سید محسن دهنوی روز دوشنبه در هجدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین های پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور دوران تاسیس خویش را گذارنده است، اضافه کرد: ما الان در مقطعی هستیم که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیشتر از ۵ هزار شرکت دانش بنیان فعال شدند و علاوه بر آنها شرکت های زیادی داریم که در زیر مجموعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان از قبیل حوزه آی تی فعال می باشند.
وی افزود: بر این اساس زیست بوم اقتصاد دانش بنیان دوره تولد و تاسیس را گذرانده و الان آماده پذیرش نقش های جدید است که این امر نیازمند زیرساخت های قانونی می باشد که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش هستیم تا این زیر ساخت ها را فراهم نماییم تا همه بازیگران این زیست بوم به میدان بیایند.
دهنوی با اشاره به اینکه در مجلس یازدهم، طرح جهش تولید مطرح گردیده است، اضافه کرد: روز گذشته کلیات آن در کمیسیون تخصصی مصوب شد و این طرح درحال نهایی شدن و آماده عرضه به صحن علنی مجلس است.
رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان در ۳۳ بند تدوین شده است، تصریح کرد: احتمال دارد بعضی از این بندها در هم ادغام شود و در این بندها موضوعاتی چون “بیمه”، “مالیات”، “تامین اجتماعی” و “حضور دانش بنیان ها در مناقصات” دیده شده است.
دهنوی اظهار داشت: در این طرح ۱۰۵ مورد از مسایل و مشکلات دانش بنیان را شناسایی کردیم و موانعی که مانع جهش تولید می شد، شناسایی شده است و اگر این طرح در صحن علنی مجلس تایید و مصوب شود، زیرساخت مراحل قانونی زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پارک فناوری پردیس نماینده و پیشرونده سایر پارک های فناوری کشور به حساب می آید، خاطرنشان کرد: ما توقع داریم این پارک، موانع قانونی و زیرساخت ها و پشتیبانی که پارک ها به آنها نیاز دارند را پیگیری کند و ما هم در مجلس آماده همکاری هستیم.
نماینده استان تهران در مورد فعالیتهای شهرک های صنعتی، تصریح کرد: در بازدیدی که از شهرک های صنعتی داشتم، مشاهده کردم که وضعیت شهرک های صنعتی و صنعت کشور خوب نیست و متاسفانه در شهرک های صنعتی استان تهران، ۴۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی داریم که ۲۱ درصد آنها راکد هستند، ۲۵درصد آنها با ۵۰ درصد کار می کنند و ۳۰ درصد آنها هم زیر ۵۰ درصد کار می کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید چاره ای جهت استفاده از ظرفیت های تعطیل و استفاده مجدد از ظرفیت های آنها و به کارگیری از پتانسیل آنها عرضه شود، اگر کسی باشد که چاره ای عرضه نماید، همان جوانان زیست بوم دانش بنیان کشور هستند؛ این ها زیر ساخت نمی خواهند، بلکه احتیاج به پلت فرم دارند.
وی ادامه داد: این آمادگی در وزارت صنعت هم وجود دارد که زیر ساخت شهرک های صنعتی را در اختیار زیست بوم دانش بنیان قرار دهد.