پیشبینی نایب رئیس اتاق بازرگانی از آینده بورس

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران می گوید آینده بازار سرمایه منوط به تصمیم هایی است که در این حوزه گرفته خواهد شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بازار بورس تهران در طول ماه های گذشته با رشدی قابل توجه به صدر بازارهای سودده در اقتصاد ایران رسیده و همین مساله سبب شده تعداد زیادی از سهامداران جدید با دریافت کد بورسی، شانس خویش را برای افزایش سرمایه هایشان امتحان کنند.
با وجود رکوردشکنی های پیاپی بورس در ماه های گذشته، در ایام اخیر این بازار روندی سینوسی را پیش گرفته و بعد از افت قابل توجه شاخص در هفته های قبل، از آغاز هفته جاری به ثبات نسبی رسیده است. با این وجود برخی سهامداران همچنان نگران آینده بازار و سرنوشت پول هایشان هستند.
حسین سلاح ورزی – نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران – در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته: بورس بخش عمده ای از مسیر اصلاحی را طی کرده و با توقف تصمیمات ناصواب، در ایام آتی نمادهای ارزشمند با رشد و سهام غیر ارزشمند با کاهش قیمت به مسیر خود ادامه خواهند داد.
وی ادامه داد: اگر مداخله و دستکاری در بازار نباشد، بورس ضمن رشد با ثبات، نقش علامت دهی به نظام اقتصادی را به خوبی ایفا خواهد نمود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، همینطور به ضرورت خصوصی سازی و توجه جدی به این مقوله در اقتصاد ایران هم پرداخت و اظهار داشت: خصوصی سازی و آزادسازی اقتصاد نمادی از شایسته سالاری و توسعه گرایی و اتکای حاکمیت به قدرت و اراده ملت و ترویج مسئولیت پذیری و ارزش آفرینی در بین آحاد مردم است. چرا مجلس فراکسیونی برای تعقیب مطالبه اساسی خصوصی سازی و آزادسازی کامل اقتصاد کشور ندارد؟

منبع: