رئیس اتاق بازرگانی تهران: مشکل اقتصاد ایران تصمیمات غیر کارشناسی است

به گزارش اجاره رئیس اتاق بازرگانی تهران می گوید: حتی با وجود آنکه تحریم ها مشکلات جدیدی برای اقتصاد ایران ایجاد کرده اند اما آنچه بخش خصوصی را به تنگنا گرفتار کرده تصمیمات غلط و غیر کارشناسی اقتصادیست.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری امروز در نشست نمایندگان بخش خصوصی با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: وزارت صنعت در طول پنج ماه گذشته وزیر نداشته و این در حالیست که در شرایط تحریم قرار گرفتن یک وزیر قدرتمند در این سمت می تواند برای اقتصاد ایران اهمیت زیادی داشته باشد.
بگفته وی امروز بخش خصوصی در کنار تحریم های آمریکا با مسائل و محدودیت هایی در حوزه های داخلی مواجه می باشد که یکی از اصلی ترین دلیلهای آنها نبود تصمیمات درست و سیاست های منطقی بشمار می رود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که صادر کنندگان در حوزه بازگشت ارز با آنها مواجه بوده اند بیان کرد: خیلی از مشکلات امروز امکان آنرا داشت که با تصمیمات درست و منطقی برطرف شود اما ما شاهد آن هستیم که این تصمیمات به درستی اجرا نمی گردد و همین مورد شرایط اقتصادی کشور را دشوارتر کرده است.
در ادامه این جلسه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به امیدواری بخش خصوصی نسبت به ایجاد تغییرات جدی در وزارت صمت با روی کار آمدن وزیر جدید بیان کرد: رزم حسینی در سال های قبلی مدیریت خود در بخش های مختلف کشور نشان داده که توانایی فعالیت همزمان با نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی را دارد و بدین جهت امیدواریم که با رای اعتماد مجلس یکی از مهمترین وزارتخانه های اقتصادی کشور بتواند در ماه های پایانی دولت اقدامات مثبتی را دراین زمینه اجرایی کند.

منبع: