فعالیت زیرپوستی آرایشگاه های زنانه با وجود اعلام محدودیت های کرونایی

اجاره: از روز گذشته اعلام گردید که محدودیت های جدید برای کنترل شیوع ویروس کرونا در تهران به مدت یک هفته اعمال خواهد شد، اما خیلی از محدودیت هایی که روز گذشته منتشر گردید از اول تیرماه اعلام شده بود، اما بنظر می رسد عزم جدی برای اجرای آنها وجود ندارد، چونکه مشاهدات میدانی نشان میدهد که این مصوبات در موارد زیادی رعایت نمی گردد و شاید اجرای آنها نیازمند ضمانت اجرائی قوی تری باشد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا روز گذشته به دستگاه های اجرائی ملی و استانی و نهادهای عمومی غیر دولتی همچون شهرداری های مستقر در استان تهران ابلاغ نمود که تعطیلی برخی مراکز به مدت یک هفته از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مهر ماه تمدید شده است. بدین سبب بر طبق این ابلاغیه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها، مساجد و مصلی ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی در این یک هفته تعطیل خواهند بود.
همین طور برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد همچون کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همین طور عدم برگزاری نماز جمعه در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است.
همانطور که در ابتدا یادآوری شد، از اواخر تیرماه و به دنبال اوج گیری باردیگر شیوع ویروس کرونا در کشور برخی اصناف پرخطر در مناطق قرمز و هشدار تعطیل اعلام شدند و گفته شد که برای پیش گیری از انتقال کرونا باشگاه ها ورزشی، ورزش های پر مواجهه مانند کشتی و…، مراکز تفریحی، آبی، باغ وحش ها، شهربازی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه های بدن سازی، کافی شاپ ها، کافه ها، چای خانه ها و تالارهای پذیرایی و آرایشگاه های زنانه حق فعالیت ندارند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی و همایش ها از تاریخ ابلاغ مصوبه، به مدت یک هفته ممنوعست که البته این محدودیت ها تا حالا تمدید شده است. اما مشاهدات میدانی در هفته های گذشته نشان میدهد در بعضی موارد این محدودیت ها رعایت نمی گردد.
با این وجود باتوجه به اعلام گسترده خبر تعطیلی ها و همین طور اضافه شدن مراکز علمی و مذهبی به محدودیت ها گمان می رفت این دفعه شاهد اجرای تعطیلی ها و نظارت جدی تر بر آنها باشیم، اما گزارش میدانی ایسنا از برخی آرایشگاه های زنانه نشان میدهد که همچنان خبری از جدی شدن محدودیت ها در تهران نیست. بطوریکه از بین هشت آرایشگاه که با آنها تماس گرفتیم فقط یک واحد گفت تا آخر هفته فعالیت ندارد. دو واحد هم گفتند که فقط فردا تعطیل هستند.
دو واحد دیگر گفتند که هنوز معین نیست این هفته آرایشگاه ها باز باشد یا نه و خواستند که پیش از حضور در آرایشگاه باردیگر تماس بگیریم. بقیه واحدها هم بدون توجه به اعمال محدودیت ها پذیرای مشتریان بودند.
البته درباره تالارها بنظر می رسد وضعیت بهتر باشد، چونکه ۱۰ تالار پاسخ تماسهای تلفنی را ندادند که می تواند نشانه تعطیلی بعضی از آنها باشد و یک تالار اظهار داشت که معین نیست تعطیلی ها تا چه زمانی ادامه داشته باشد و نمی تواند مشتری قبول کند. اما دو واحد صحبتی از تعطیلی ها نکردند و دعوت نمودند برای امتحان غذا حضوری به تالار برویم، حتی یکی از تالارها اظهار داشت که ۳۰ نفر میهمان تعداد کمی است و پس از انتخاب غذا می گوید که حاضر به برگزاری مراسم است یا نه.
این شرایط در حالی است که قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران، قبل تر اعلام نموده بود که در صورت مشاهده فعالیت صنوف پرخطر، آنها پلمب خواهند شد.

منبع: