مقدمات فراهم شد؛ عرضه کارت اعتباری با وثیقه گذاری سهام عدالت تا آخر آبان

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: با عنایت به اقدامات انجام شده، امیدواریم تا آخر آبان کارت های اعتباری به دست سهامداران برسد.

به گزارش اجاره به نقل از صدا و سیما، علیرضا ماهیار اضافه کرد: روش اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به صورت مکانیزه انجام می شود، یعنی سهامداران با رفتن به درگاه های بانکهای عامل می توانند درخواست وثیقه گذاری سهام عدالت را داشته باشند، قاعدتاً در این روش کارت هایشان به نسبت ارزش سهامشان شارژ می شود، حالا چند بانک این فرایند را به صورت مکانیزه انجام داده اند.
وی افزود: بعد از آنکه شرکت های سرمایه گذار استانی درج نمادشان انجام و مجمعشان برگزار شد، افرادی که روش غیر مستقیم را برگزیده اند، می توانند برای دریافت سود یا فروش حاصل از سهام عدالت اقدام نمایند، ما تلاشمان این است سهامداران این روش تا آخر اسفند ماه به سودشان از راه سامانه سجام دست یابند.
معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره مشکلات تغییر روش فروش سهام عدالت از بلوکی به تجمیعی اظهار داشت: این سهام ها به روش دستوری خرید یا فروش نمی شوند، در گذشته که روش تجمیعی بود پول افراد خرد به حسابشان واریز، اما روش بلوکی سبب شد تا مبالغ به صورت یکجا واریز شود، همینطور افرادی که از فروش سهام خود تا پیش از واریز مبلغ به حسابشان پشیمان شده باشند می توانند تغییر رویه دهند.