ابلاغ شرح وظایف تنظیم بازاری محصولات کشاورزی به دو وزارتخانه

معاون اقتصادی رئیس جمهوری در نامه ایی به وزرای صنعت، معدن وتجارت و جهادکشاورزی جزئیات واگذاری وظایف تنظیم بازاری محصولات کشاورزی را ابلاغ نمود.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا در متن نامه نهاوندیان آمده است:

بند (ب) تصمیمات جلسه یکصد و هفتاد و هشتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ درباب «هماهنگی دستگاه های اجرائی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی» که به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد:

۱_ مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی تامین (تولید و واردات انواع نهاده های کشاورزی و دام و طیور) و همین طور مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ تا مرحله ی عمده فروشی به قیمت مصوب با وزارت جهاد کشاورزی است.

۲_ بمنظور عرضه مکفی کالا و دسترسی مصرف کنندگان به نرخ مناسب، وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئولیت تنظیم بازار کلیه کالاهای اساسی و ضروری، همچون محصولات کشاورزی و دامی در مرحله توزیع و خرده فروشی را به عهده دارد.

۳_ مسئولیت تصمیم گیری در مورد صادرات مرغ و تخم مرغ، با وزارت جهاد کشاورزی است.

۴_ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است دسترسی کامل و برخط وزارت جهاد کشاورزی به اطلاعات سامانه جامع تجارت را تامین نماید و حمایت های سیاستی و نظارتی لازم را اعمال نماید.

۵_ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است اطلاعات لازم در مورد تامین، حمل و انبارش این کالاها را بطور برخط، بوسیله سامانه جامع تجارت، در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.