آغاز توزیع گوجه فرنگی جنوب در میادین

به گزارش اجاره معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: از جنوب کشور گوجه فرنگی های درجه یک خریداری کردیم و مقرر است این گوجه فرنگی ها در میادین میوه و تره بار توزیع و با قیمت هرکیلو ۱۱ هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

مرتضی معتمد در گفت و گو با ایسنا با اعلان اینکه به دنبال دستور وزیر جهادکشاورزی مبنی براینکه سازمان تعاون روستایی به بازار گوجه فرنگی ورود و با تامین و عرضه گوجه در بازار قیمت آنرا به نفع مصرف کنندگان تعدیل کند، اظهار نمود: در امتداد این دستور و به سبب اینکه استان بوشهر در این فصل تنها تامین کننده گوجه فرنگی کشور است، مقداری گوجه فرنگی درجه یک از آنجا خریداری کردیم و در حال توزیع آن در میادین میوه و تره بار هستیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی سر زمین بسته به کیفیت آن بین ۹۵۰۰ تا ۱۰ هزارو۵۰۰تومان است، اظهار داشت: مقرر است این گوجه فرنگی ها خریداری شده در میادین میوه وتره بار تهران با قیمت هر کیلو ۱۱ هزارتومان به مصرف کنندگان ارائه شود. هم اکنون در چندین میدان میوه و تره بار تهران توزیع شده و شنبه نیز در ۸ میدان میوه و تره بار دیگر شهر توزیع خواهد شد و هیچ محدودیتی در توزیع وجود ندارد.

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: بیشتر کشورهای جهان مانند ایران چهارفصل نیستند بدین سبب حداکثر ۱۰۰ روز در سال گوجه فرنگی بوته رس یا تولید فضای باز دارند ولی در کشور ما ۱۱ ماه گوجه فرنگی تازه وجود دارد و فقط آبان ماه آن هم به سبب تغییر فصل گوجه فرنگی تازه کم می شود و قیمت آن هم افزایش می یابد.

وی اشاره کرد: از شروع آذرماه گوجه فرنگی های برخی دیگر از شهرستان های استان بوشهر برداشت و گوجه ارزان وارد بازار می شود. همین طور از شروع بهمن ماه گوجه فرنگی هرمزگان و از شروع فروردین نیز گوجه منطقه جیرفت وارد بازار خواهد شد و هیچ جای نگرانی و کمبودی نیست.

منبع: