طلای جهانی صعودی شد

اجاره: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد مبتلاشدن به کووید ۱۹ که خوش بینی به تولید واکسن را تحت تاثیر قرار داد، صعود کرد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بعد از ریزش سنگین در دو روز معاملات گذشته، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۸۴ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۸۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۸۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

طلا روز دوشنبه با سقوط به ۱۷۶۴ دلار و ۲۹ سنت که پایینترین قیمت در پنج ماه اخیر بود، بیش از پنج درصد کاهش برای نوامبر را ثبت نمود که بزرگترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر بود.

مایکل لانگفورد، مدیر اجرائی شرکت ایرگاید در اینباره اظهار داشت: طلا مدتیست که معاملات پرتقاضایی بوده است، بدین سبب شاهد خروج قسمتی از داراییها از بازار این فلز و انتقال آنها به بازار داراییهای پرریسکتر هستیم برای اینکه فضای بازارها خوش بینانه تر شده است. این روند در صورت روشن شدن بیشتر وضعیت اقتصادی ممکنست به سرعت معکوس شود.

یک مقام دولتی ارشد آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده بود بعضی از آمریکاییها ممکنست واکسن ویروس کرونا را قبل از کریسمس دریافت نمایند. اظهارات وی کمک کرد بازارهای سهام آسیایی بعد از ثبت رکورد جدید در نوامبر، به روند صعودی خود ادامه دهند.

با این حال افزایش موارد مبتلاشدن به کووید ۱۹ چشم انداز اقتصادی را تیره کرده است. شمار موارد مبتلاشدن در آمریکا هفته گذشته به ۱.۱ میلیون نفر رسید و کالیفرنیا در حال بررسی محدودیتهای جدید مانند صدور فرمان ماندن در خانه است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران حالا منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در مقابل کمیته بانکی سنا هستند که ممکنست نشانه ای درباره مسیر سیاست پولی آمریکا فراهم آورد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، اگر کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی در نشست دو هفته دیگرش نشان دهد که سیاست پولی تسهیلی را توسعه خواهد بخشید، نگرانیهای تورمی برانگیخته خواهند شد و روند صعودی طلا بدون تغییر می ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۸ درصد افزایش، ۹۸۱ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۸۳ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

منبع: