واکنش نوبخت به انتقادات نمایندگان مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۰

به گزارش اجاره رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به انتقادات نمایندگان مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: این بودجه عملیاتی است و نمایندگان صرفاً باید وقت کافی جهت بررسی لایحه بودجه سال آینده بگذارند.

به گزارش اجاره به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا دولت منابعی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده لحاظ کرده است، اظهار داشت: اعتبارات برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: همینطور در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم دولت با عنایت به بند و تبصره ۲ بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع لحاظ کرده تا دولت ضمن رد دیون خود به سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان بتواند در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام نماید.
نوبخت در ادامه ضمن اشاره به حضور مسؤلان دولتی در نشست های کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ هم اظهار نمود: سازمان برنامه و بودجه نسبت به منابع، مصارف، سیاست ها و اهداف لایحه بودجه سال آینده گزارش اجمالی را عرضه کرد و پس از آن وزیر اقتصاد درباره درآمدهای مالیاتی، گمرکی و خصوصی سازی مطالبی را بیان نمود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار نمود: همینطور زنگنه وزیر نفت و همتی رئیس بانک مرکزی هم درباره نحوه وصول منابع حاصل از فروش نفت و سیاست های ارزی گزارشی را عرضه کردند. در سال آینده بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد تومان از منابع از راه واگذاری سهام شرکتهای دولتی حاصل می شود.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی نمایندگان معتقدند که لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل تحقق نیست، اظهار داشت: نمایندگان می خواهند، لایحه ای به نفع مردم تصویب کنند اما با عنایت به تجربه ۳۰ سال قبل خود در بحث بودجه تاکید می کنم، این بودجه عملیاتی خواهد بود تنها نمایندگان باید وقت کافی جهت بررسی لایحه بودجه سال آینده در نظر بگیرند.

منبع: