استاندار عنوان کرد: امکان برگزاری نمایشگاه های تخصصی در استان مرکزی به شرط رعایت کامل پروتکل ها

مرکزی استاندار مرکزی اظهار داشت: در صورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی منعی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی وجود ندارد.
سید علی آقازاده بیستم دی ماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار نمود: تمام تلاش ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، بر دو مسئله حفظ سلامت مردم و کاهش بیماری و بازگشت روند اقتصادی و طبیعی کارهای جامعه متمرکز بوده است و در طول یک سال اخیر نه فقط اجازه تعطیلی هیچ کارخانه ای را ندادیم، بلکه حمایت کردیم که این صنایع در وضعیت کرونائی فعال باشند.
وی با اشاره به بی نظمی در روند کاری اصناف، اظهار داشت: تلاش ما در این ستاد بازگشت صنوف به شرایط عادی بوده است، استان مرکزی هم اکنون در مقایسه با سه ماه پیش وضعیت بهتری دارد که حاصل فعالیت خوب ستاد و همکاری مناسب مردم و کادر درمان و… بوده است و شرایط مهیاست که با ادامه این همکاری بتوانیم اصناف را به حالت طبیعی بازگردانیم.
آقازاده با اعلان اینکه اصناف برای تامین معیشت خود باید هر روز کار کنند و باید تلاش داشته باشیم با ادامه این همکاری، شرایط آینده بهتر از امروز باشد، اظهار داشت: در کنار حفظ جان و سلامت مردم و ایجاد امنیت برای کادر درمان باید تلاش نماییم که کارهای صنفی و اقتصادی و تجاری مردم ادامه یابد.
وی اظهار نمود: شرایط اقتصادی کشور به شکلی نبود که از این اصناف حمایت قاطع داشته باشیم، اما لازم است که همه اعضای ستاد در استان تلاش کنند که در کنار حفظ و ارتقای این روند مطلوب، نگاه جدی به کارهای اقتصاد مردم و کسبه وجود داشته باشد.
وی اشاره کرد: متاسفانه از یک سو گفته می شود نمایشگاه با چه شرایطی باز شود، اما از طرف دیگر شاهد برگزاری مراسمات و تجمعات در کشور هستیم که برخی مقامات هم در این تجمعات حاضر می شوند.
استاندار مرکزی با اعلان اینکه ۱۰۰ فوتی هم برای کشور زیاد است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر رعایت کامل پروتکل ها تاکید داشتند و مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند. ما مراسم های مذهبی را با جمعیت کم مدیریت کردیم، اما برخی مراسم هایی که پرتجمع برگزار می گردد ممکنست مبتلاشدن را افزایش دهد. هر حرکتی که منجر به طغیان مجدد بیماری شود را قبول نداریم و همه مسئولان و مردم باید این مسئله را رعایت نمایند، باید اهتمام نماییم اگر مسئولان قصد سفر استانی دارند، در صورت ضرورت انجام گیرد، در غیر این صورت بعد از بهبود شرایط، سفرها صورت گیرد.
وی خطاب به فرمانداران اظهار داشت: استان مرکزی جزو نخستین استان هایی بود که طرح شهید سلیمانی را در محلات با محوریت خانواده ها به انجام رساند و موفقیت قابل توجهی در این حوزه بدست آمد. فرمانداران مکلفند با هماهنگی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت، تمام تلاش خودرا بر اجرای بهتر این طرح مصروف کنند؛ چونکه این طرح کمک می نماید در آینده شرایط بهتری را شاهد باشند و جلسات ستاد را با محوریت این طرح ادامه دهند. این طرح محدود به زمان خاصی نیست و ادامه دارد و اگر شهرستانی جلسات آن را برگزار نمی کند حتما تذکرات لازم داده می شود.
استاندار مرکزی درباب برگزاری نمایشگاه در استان اظهار داشت: فروش در نمایشگاه موجب ایجاد تجمع شده و احتمال گستردگی بیماری را به دنبال خواهد داشت، از طرفی صنوف نیز از برگزاری نمایشگاه گلایه مند می شوند چونکه در دو ماه پایانی سال درصدد جبران خسارات وارده در یکسال اخیر هستند و برگزاری نمایشگاه ممکنست این فرصت را از آنان بگیرد.
آقازاده اظهار داشت: باید ۳۴ نمایشگاه در طول یک سال اخیر برگزار می شد، اما به سبب شرایط کرونائی برگزاری نمایشگاه ها ممکن نشد و حتی اصناف هم در این راستا متضرر شدند، اما اگر نمایشگاه تخصصی با رعایت پروتکل ها و با نیم نگاهی به شرایط کنونی اجرا شود و تمام موارد ابلاغی رعایت شود، منعی ندارد ولی با توجه به این که فروش نمایشگاهی موجب تجمع و تراکم جمعیت می شود، افراد باید بر طبق ظرفیت سالن به نمایشگاه وارد شوند.