معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور: مقدمه لازم هوشمندسازی نظام مالیاتی اعتماد عمومی است

به گزارش اجاره لرستان معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: مقدمه لازم هوشمندسازی نظام مالیاتی اعتماد عمومی است.
محمد مسیحی در جلسه بررسی مشکلات مالیاتی اصناف بروجرد که امروز ۲۵ دی ماه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار نمود: مالیات باور مشترک همه دولت ها است.
وی اشاره کرد: امروز از مالیات بعنوان تنها ابزار تامین مالی از آن یاد می شود و هوشمند سازی نظام مالیاتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: مالیات بهترین ابزار برای تامین منابع مالی دولت می باشد.
مسیحی افزود: به سبب اینکه اقتصاد نفتی داشته ایم و این دارایی نفتی را بجای اینکه صرف زیرساخت های عمرانی شود صرف هزینه های جاری می کردیم از نظام مالیاتی غافل بودیم و به درآمد نفتی اکتفا می کردیم و این تحریم های ظالمانه موجب شد که پوشش هزینه های جاری کشور از محل درآمدهای مالیاتی باشد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: ۵۰ درصد هزینه های جاری کشور از محل مالیات تامین می شود.
مسیحی اظهار نمود: با مدیریت و برقراری نظام مالیاتی هوشمند در این شرایط سخت اقتصادی که علاوه بر تحریم های ظالمانه، شیوع ویروس کرونا را داریم تعادلی را برقرار نماییم که کمترین مزاحمت را برای فعالان اقتصادی داشته باشیم.
وی با اشاره به رویکرد مالیاتی در بروجرد، اشاره کرد: ۸۱ درصد مشاغل را توانسته با توافق، مالیات آنها را قطعی کرده که در سطح استان این رقم ۷۵ درصد است که از میانگین استانی نیز بالاتر بوده که این نشان دهنده آنست که تعامل خوبی بین اداره مالیات و بازاریان برقرار است.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد: ۲۰ درصد باقیمانده نیز با اجرای ماده ۹۷ مالیاتی مورد پذیرش قرار دهیم.
مسیحی افزود: اجرای این ماده بعنوان یک ماموریت و رسالت اصلی برای سازمان امور مالیاتی شمرده می شود و اصل مبارزه با فرار مالیاتی در دستور کار قرار دارد.
فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس نیز در این نشست اظهار نمود: کسب وکار در شهرستان رونق دارد که کرونا سبب شده تعدادی از کسبه ها تعطیل شوند.
وی اشاره کرد: برای این واحدهای صنفی که در طول این مدت تعطیل بوده اند مالیات می آید که برای حل مشکل آنها باید چاره ای اندیشیده شود.

منبع: