یک کارشناس خواستار شد واردکنندگان متخلف معادل ارزش خودرو جریمه شوند

اجاره: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت خواهان جریمه شرکتهای واردکننده خودروی متخلف به میزان ارزش ریالی خودروهای وارد شده به صورت غیرقانونی شد.
امیرحسن کاکایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: قوه قضاییه با سرعت به پرونده فساد در ثبت سفارش و واردات خودرو رسیدگی و به شدت با متخلفان برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در دادگاه، شرکتهای واردکننده خودرو جرمشان محرز و محکوم شدند، باید به شدت با آنها برخورد شود، تصریح کرد: در این زمینه در خودروهایی که به صورت غیرقانونی وارد و به مردم فروخته شده، باید معادل ارزش خودرو از شرکتهای واردکننده بعنوان جریمه دریافت شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: همینطور در خودروهایی که به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده اما در گمرک مانده و موفق به ترخیص آن نشده اند یک راه این است که این خودروها به علت واردات غیرقانونی، قاچاق محسوب شده و به نفع بیت المال ضبط شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه طبق اعلام وزارت صنعت، در مبحث فساد در واردات خودرو شاهد حضور چند شرکت اصلی واردکننده خودرو هم هستیم که باید به حال این شرکتها افسوس خورد که با آبروی خود بازی کرده اند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو را منتشر نمود.

در این لیست نام چند شرکت نمایندگی رسمی واردکننده خودرو شامل پرشیا خودرو، آسان موتور و ایرتویا به چشم می خورد. باقی شرکتهای حاضر در این لیست هم واردکنندگان غیررسمی و غیرنمایندگی خودرو هستند.