رئیس ستاد مبارزه با قاچاق خبرداد: تعیین تکلیف اموال تملیکی تا آخر سال، احتمال احیای کارت سوخت

اجاره: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره تعیین تکلیف اموال تملیکی تا آخر سال، از برگزاری نشست فوق العاده برای جلوگیری از قاچاق سوخت خبرداد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، علی مویدی امروز بعد از آخر جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران اظهار نمود: جلسه امروز، نخستین جلسه ای بود که با حضور نمایندگان هر سه قوه تشکیل شد که وزیر کشور بعنوان نماینده رئیس جمهور در این جلسه حضور یافت.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در جلسه امروز عملکرد ستاد امسال مرور شد، اظهار داشت: همینطور بر عدم خروج کالاهای اساسی از کشور که گاها قاچاقچیان در بعضی از مرزها اقدام به خروج این کالاها می کنند، تاکید گردید. البته آئین نامه های مربوط به این مورد قبلا ابلاغ گردیده بود اما تاکید شد که متولیان آن عزم جدی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق داشته باشند.
وی در ادامه در مورد تعیین تکلیف اموال تملیکی اظهار داشت: با مصوبه ای که به تازگی دولت ابلاغ نمود مقرر شده تا آخر سال تمام اموال تملیکی که در انبارها نگهداری می شوند، تعیین تکلیف شوند.
مویدی اضافه کرد: در واقع این اموال یا منهدم می شوند یا در صورت تایید دستگاههای متولی در بازار داخلی به فروش می رسند؛ ضمن اینکه امکان دارد بعضی از این کالاها صادر شوند.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه اموالی که حکم قطعی بگیرند به هیچ وجه در انبارها نگهداری نخواهند شد، تصریح کرد: متولی این امر سازمان فروش اموال تملیکی و ۴ وزارتخانه صنعت، بهداشت، جهاد کشاورزی و نفت می باشد.
مویدی همینطور در مورد میزان موجودی انبارها اظهار داشت: هنوز عدد صحیحی از میزان اموال تملیکی موجود در انبارها بدست نیامده است اما آخرین عددی که در انتها سال ۹۶ توسط سازمان فروش اموال تملیکی اعلام گردید بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان کالا بود.
وی در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف خروج سوخت از کشور اضافه کرد: در این زمینه تلاش های خوبی شده است اما این حوزه باز هم نیاز به اقدامات بیشتری دارد.
مویدی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد، جلسه فوق العاده ای برای ساماندهی بحث خروج سوخت از مرزها برگزار گردد. همینطور کارگروهی با حضور چند تن از وزرا تشکیل خواهد شد و بنا به دستور معاون اول رئیس جمهور، آقای رحمانی فضلی هم در این جلسه حضور خواهد داشت.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: مباحث زیادی در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که احیانا یکی از این مباحث مربوط به احیای کارت سوخت باشد.
وی در ارتباط با کالاهای قاچاق کشف شده اظهار داشت: بیشترین اموالی که تابحال کشف شده مربوط به قطعات خودرو، پوشاک و لوازم خانگی است که اگر از نظر استاندارد و بهداشت و امنیت، این کالاها تایید شوند به بازار عرضه خواهند شد و در غیر این صورت امحا می شوند.
مویدی همینطور در مورد سامانه های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: ستاد، ۱۰ سامانه اصلی و ۲۰ زیرسامانه دارد که برای نظم بخشی جهت مبارزه با قاچاق تا آخر سال عملیاتی خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دادگاههای مربوط به متخلفان ارزی اظهار نمود: پرونده هایی که محاکم قضایی پیگیری می کنند نتیجه رصد و مطالبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.