وزیر صنعت در حاشیه جلسه دولت عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد

اجاره: وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد: عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات وزیران در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت خودروهای پیش خریداری شده توسط مشتریان، اظهار نمود: بدون تردید خودروسازان موظف می باشند به تعهد خود در مقابل مشتریانی که خودروی خودرا پیش خرید کرده اند و یا این که قرارداد قطعی در این زمینه دارند، پای بند باشند.

وی با اشاره به این که تعیین قیمت جدید برای خودروهایی مشمول قیمت گذاری در حال بررسی در کارگروه تنظیم بازار است، درباره اعلام برخی خودروسازان در خصوص فروش خودروهای خود به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار، اشاره کرد: هر آن چه که در قرارداد خودروسازان با مشتریان وجود دارد ملاک است. خیلی از افزایش قیمت خودروها تا کمتر از پنج درصد قیمت بازار سخن گفته اند که اینها برمبنای حدس و گمان و نظر شخصی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد: هم اکنون سازمان حمایت در حال انجام بررسی های لازم برمبنای اسناد و مدارک خودروسازان است و در این زمینه ان شاء الله نظر خواهد داد.

رحمانی با تاکید بر این که من به دنبال ساماندهی صنعت خودرو در بخش های مختلف همچون قیمت، ساخت داخل، ارتباط با قطعه سازان و قراردادهای پیش فروش هستنم، اشاره کرد: اساسا آن چه که درباره فروش خودروی خودروسازان به قیمت پنج درصد کمتر از قیمت بازار عنوان شد، تصویب نخواهد نمی گردد. آن چه که در این زمینه عنوان شد آن بود که بعضی از خودروسازان پیشنهاد کردند خودروهایی که مشمول قیمت گذاری نمی شوند را به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت ها را کاهش دهند. اما در این زمینه اساسا کارگروه تنظیم بازار افزایش معقولی را تصویب خواهدنمود.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت همین طور در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازار موبایل، اظهار داشت: به نظر من موبایل هایی که هم اکنون در گمرک هستند، در صورتیکه به بازار روانه شوند، حتما با کاهش قیمت در بازار موبایل مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مقرر است جلسه ای در این باره تشکیل گردد تا موانع موجود بر طرف و هر چه سریع تر تلفن های همراه موجود در کمرگ روانه بازار شود.

رحمانی درانتها همین طور در پاسخ به پرسشی در خصوص این که آیا دولت مصوبه ای درباره افزایش قیمت نان داشته است، اظهار نمود: طی یک ماهی که من بعنوان وزیر فعالیت می کنم تابحال صحبتی درباره افزایش قیمت مطرح نشده است و دولت باز هیچ برنامه ای بازبینی در قیمت نان ندارد.