وزیر اقتصاد در حاشیه شورای گفتگو: رشد اقتصادی سال آینده منفی نمی گردد، کسری بودجه نخواهیم داشت

اجاره: وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه اصلاح نظام بانکی در چارچوب یک پروژه یکساله در حال انجام می باشد، اظهار داشت: تعداد شعب بانکی را به صورت کورکورانه کاهش نمی دهیم.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تغییر شعب بانکها با یک برنامه مشخص و هدفدار صورت می گیرد به نحوی که در بعضی مناطقی که تعداد شعب کم بوده یا شعبه بانکی دایر نیست، شعبه احداث می نماییم اما امکان دارد در بعضی مناطق باز لازم باشد تعداد شعب را کم نماییم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: افزایش تعداد شعب بانکی به هیچ عنوان نگران کننده نیست و البته ما باز گشایش شعبه های جدید را به صورت کورکورانه در دستور کار قرار نمی دهیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: پروژه اصلاح نظام بانکی در چارچوب یک برنامه یک ساله در حال اجرا می باشد و منطبق با زمان بندی با اولویت اجرا در بانکهای دولتی پیش خواهد رفت.
وی در مورد گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس درباره رشد اقتصادی منفی کشو در سال آینده اظهار داشت: دامنه مطرح شده درباب رشد اقتصادی کشور برای سال آینده که دامنه وسیعی است نشان داده است با وجود احترام به تهیه کنندگان این گزارش، این گزارش از قدرت و اصالت کافی برخوردار نیست. تلقی ما این است که با عنایت به تدابیر اتخاذشده در دولت همچون نحوه ورود کالا به مناطق آزاد، ورود ماشین آلات، ورود کالاهای سرمایه ای، ورود تجهیزات تولید و… رشد اقتصادی کشور در سال آینده نباید منفی شود.دژپسند اظهار داشت: همین طور با عنایت به یک میلیارد دلاری که برای اشتغال و منابع خاصی که برای تحریک تولید در کشور در نظر گرفته شده است نباید شاهد رشد اقتصادی منفی در سال آینده باشیم، مگر اینکه شاهد رخداد غیرقابل پیش بینی باشیم. وزیر اقتصاد درباره نظر برخی کارشناسان در خصوص اینکه لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، گرفتار کسری خواهد بود، اظهار داشت: کسری بودجه یک مفهوم کلی است و به معنای پیشی گرفتن مصارف بر منابع است و زمانی در کشور اتفاق می افتد که مصارف دولت از منابع پیشی بگیرد. زمانی که در برآوردهای بودجه ای، منابع قابل تحقق نباشد دولت مصارف را مدیریت می کند و برای ممانعت از کسری بودجه از هزینه ها خواهد کاست.وی در پاسخ به این سؤال که آیا سال آینده با کسری بودجه مواجه خواهیم بود، گفت: عملکرد سازمان مدیریت نشان داده که در برنامه ریزی اش مانع از کسری بودجه خواهد شد.