بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت بدهی های عراق به ایران تسریع می شود

به گزارش اجاره در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با وزیر دارایی عراق، بر تسریع در پرداخت بدهی های ایران با استفاده از مکانیزم پرداخت مالی جدید، تاکید گردید.

به گزارش اجاره به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در نشست با وزیر دارایی عراق، با اشاره به درک محدودیت های بانک مرکزی عراق توسط ایران به علت شرایط تحریم اظهار داشت: ما انعطاف لازم را داریم که در همین چارچوب، همکاری نماییم و توافق شب گذشته هم برای شروع مراودات پولی مناسب می باشد.
رئیس کل بانک مرکزی ایران ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای پیشبرد روابط دو کشور، گام های محکمی بردارند.
در ادامه این نشست، وزیر دارایی عراق با اشاره به تصویب بودجه سال جدید این کشور توسط پارلمان، اظهار داشت: بر مبنای بودجه مصوب، می توانیم مبحث صادرات ایران به عراق را آغاز و مشکل پرداخت مطالبات ایران را به خصوص در حوزه گاز و برق حل نماییم.
وی با تاکید بر اینکه بودجه خوبی برای حوزه برق عراق در نظر گرفته ایم، اضافه کرد: برای بازپرداخت بدهی ها به ایران، مبالغی را در نظر گرفته ایم که اجرایی شدن مکانیزم پرداخت مالی جدید بین دو کشور که در توافقات این سفر حاصل شد، آنرا تسریع خواهد نمود.
وزیر دارایی عراق افزود: از توافقات حاصل شده و مفاد آن اطلاع دارم و به منظور حل مشکلات موجود، تلاش می کنم تا این توافقات به صورت کامل اجرایی شود.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت مستمر روابط اقتصادی دو جانبه خاطرنشان کرد: من با شما هم عقیده ام که مسائل بانکی کلید حل مشکلات و توسعه روابط ایران و عراق است و باید راهکارهای مناسب در این خصوص را، در دیدارها پیدا نماییم.