مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس افتتاح شد ستاری در بازدید از منطقه آزاد ارس: برای رفع نقصها برنامه ریزی خواهیم کرد

به گزارش اجاره معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مسافرت به تبریز اظهار داشت: امروز با بازدید از منطقه آزاد ارس، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و … پیشرفت برنامه ها را مرور کرده و برای رفع نقصها برنامه ریزی خواهیم کرد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز در مسافرت تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: خوشحالم این فرصت پیش آمد که در خدمت مردم شهیدپرور آذربایجان شرقی باشم، قبل از این با دکتر پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز همکاریهای علمی فراوانی داشتیم.

وی اضافه کرد: توجه ویژه ای به مبحث دانش بنیان داریم و تبریز پایتخت خیلی از اهداف در رابطه با تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

ستاری توضیح داد: اکوسیستم مناسب، وجود فضای کارآفرینی، وجود نیروی انسانی مستعد و دانشجویانی با سطح علمی بالا آذربایجان شرقی را به استانی مستعد در زمینه اقتصاد دانش بنیان تبدیل نموده است.

وی تصریح کرد: امروز با بازدید از منطقه آزاد ارس، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه علوم پزشکی و … پیشرفت برنامه ها را مرور کرده و برای رفع نقصها برنامه ریزی خواهیم کرد.

بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه های ارس

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مسافرت به منطقه آزاد ارس از مجموع پروژه های این منطقه بازدید کرد.

سورنا ستاری به همراه هیأت همراه با استقبال محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس وارد این منطقه شده و از ساختمان جدید مرکز رشد واحدهای فناوری و توسعه صادرات ارس، شروع بکار صندوق پژوهش و فناوری ارس و سایت گلخانه ای ارس بازدید کرد.

این مجتمع گلخانه ای که مورد بازدید ستاری قرار گرفت، در فضای ۶۰ هکتاری فعالیت می کند و یکی از بزرگترین مراکز گلخانه ای در کشور است که مبادرت به صادرات محصولات ارگانیک به روسیه و کشورهای همسایه کرده است.

خط مکانیزه حمل و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزی هم بخشی از این مجتمع گلخانه ای را به خود مختص کرده است.

همچنین در ادامه بازدید ستاری، مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی ارس توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور راه اندازی شد.

مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس در مساحت هزار متری با همکاری پارک علم و فناوری و منطقه آزاد ارس بوجود آمده است.

همچنین صندوق پژوهش و فناوری، نخستین صندوق در شمالغرب کشور و منطقه ارس است.

افتتاح مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس

ساختمان جدید مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس توسط سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس راه اندازی شد.

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حاشیه افتتاح مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات ارس و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ارس، اظهار نمود: این مجموعه که امروز توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد، مرکز رشد واحدهای فناوری ارس است که جزو مراکز رشد پارک علم و فناوری آزاد ارس است، در کنار این مجموعه نخستین صندوق پژوهش و فناوری استان در منطقه آزاد ارس هم آغاز به کار کرد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، پارک علم و فناوری استان و صندوق شکوفایی و شرکت دانش بنیان با هدف عرضه تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان و فناوری، شروع به کار می کند.

واعظی با بیان این که زمینی برای ایجاد شهرک فناوری جهت استقرار شرکت های دانش بنیان برای تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اختصاص یافته است، اظهار داشت: سه پروژه مرکز رشد فناوری و توسعه ارس، صندوق پژوهش وفناوری و شهرک فناوری در چارچوب پروژه بزرگ با عنوان “هاب ارس” برای استقرار تمامی شرکت های دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد.